13-05-2016, 16:37
Hej, zastanawiając się nad tym, jak rozwiązać problem z niewielką ilością mg, a także waszych uwagach co do większego wpływu postaci na fabułę, próbując to jednocześnie połączyć z tym co mamy, aby nie robić rewolucji systemu, które zawsze są tragiczne w skutkach, wpadłem na taki koncept:
Gdyby to zrobić na zasadzie takiej, że mg nie opisuje interakcji w walce np. a tylko rzuca motywami. Mg jedynie rzuca kostką, czy cokolwiek, odczytuje i podaje wynik w formie zinterpretowanej, w jednym zdaniu. Typu: "X zamachnął się mocno i ciął Y w nogę tak, że ten upadł". I tyle, mg daje taki motyw, który gracze muszą uwzględnić w swoich postach, ale to właściwie oni opisują jak przebiega walka, a potem tylko śledzi wątek i obserwuje czy stosują się do tych rzeczy, zapewniając pewną bezstronność przy określaniu wyników różnych działań. Czyli właściwie warstwę opisową zostawiamy graczom i wszystkie niuanse związane z tą warstwą też, mg daje tylko bardzo ogóle wytyczne co poście musi się stać.
Opisy mg stałyby się czysto mechanistyczne tak naprawdę. Teraz mg stara się nadać postom pewną wartość literacką, a to by było take wymienienie zwykłe punkt po punkcie wyniki działań, które gracze mogę sobie opisać jakkolwiek chcą.
Mogą popuścić wodze wyobraźni i ze z zwykłego zdania "X trafia Y" , stworzyć jakiś fajny rozbudowany opis akcji jak trafia, co się dzieje. Zresztą to bardzo w stylu tego forum, ze właściwie mg nie jest potrzebny, by dział się plot. Funkcjonujemy tak, że fabuła dzieje się między graczami, a mg wpada okazjonalnie. Proponowanie przeze mnie rozwiązanie idzie zgodnie z duchem tego, jak to forum po prostu działa, dostosowaniu funkcji mistrza gry do ogólnej atmosfery. Myślę, że wszyscy zauważamy jaki mamy klimat.
Możecie tak tworzyć fabułę w sposób bardziej kreatywny, mieć na nią większy wpływ, jednocześnie zostaje zachowana pewna bezstronna ocena tego, co się dzieje w wątku i rozwiązujemy problem tego, że mg mamy niewiele, więc uproszczenie pewnych funkcji powinno sprawić, że wzrosłaby sprawność w ich działaniu.
Co wy na to?
Gdyby to zrobić na zasadzie takiej, że mg nie opisuje interakcji w walce np. a tylko rzuca motywami. Mg jedynie rzuca kostką, czy cokolwiek, odczytuje i podaje wynik w formie zinterpretowanej, w jednym zdaniu. Typu: "X zamachnął się mocno i ciął Y w nogę tak, że ten upadł". I tyle, mg daje taki motyw, który gracze muszą uwzględnić w swoich postach, ale to właściwie oni opisują jak przebiega walka, a potem tylko śledzi wątek i obserwuje czy stosują się do tych rzeczy, zapewniając pewną bezstronność przy określaniu wyników różnych działań. Czyli właściwie warstwę opisową zostawiamy graczom i wszystkie niuanse związane z tą warstwą też, mg daje tylko bardzo ogóle wytyczne co poście musi się stać.
Opisy mg stałyby się czysto mechanistyczne tak naprawdę. Teraz mg stara się nadać postom pewną wartość literacką, a to by było take wymienienie zwykłe punkt po punkcie wyniki działań, które gracze mogę sobie opisać jakkolwiek chcą.
Mogą popuścić wodze wyobraźni i ze z zwykłego zdania "X trafia Y" , stworzyć jakiś fajny rozbudowany opis akcji jak trafia, co się dzieje. Zresztą to bardzo w stylu tego forum, ze właściwie mg nie jest potrzebny, by dział się plot. Funkcjonujemy tak, że fabuła dzieje się między graczami, a mg wpada okazjonalnie. Proponowanie przeze mnie rozwiązanie idzie zgodnie z duchem tego, jak to forum po prostu działa, dostosowaniu funkcji mistrza gry do ogólnej atmosfery. Myślę, że wszyscy zauważamy jaki mamy klimat.
Możecie tak tworzyć fabułę w sposób bardziej kreatywny, mieć na nią większy wpływ, jednocześnie zostaje zachowana pewna bezstronna ocena tego, co się dzieje w wątku i rozwiązujemy problem tego, że mg mamy niewiele, więc uproszczenie pewnych funkcji powinno sprawić, że wzrosłaby sprawność w ich działaniu.
Co wy na to?