♫ Audycja 33 ♫


Wszystkie audycje znajdziecie na audycje.krollew.pl
Tygodniowy bonus
+5 opali


Otrzymuje Umar!
  • Kykczor został naszym nowym Mistrzem Gry! :D Życzymy powodzenia na nowej drodze życia!
  • W niedzielę 17 grudnia zostanie nagrana nowa audycja! :) Szczegóły tutaj.
  • W trzeciej zakładce ogłoszeń (Pozostałe) pojawiły się grafiki ilustrujące prognozę pogody, których pomysł i wykonanie zawdzięczamy Kami. Dziękujemy! :)
  • Zmiana dotycząca rezerwacji i użytkowania Wolnych avatarów! Wszystko zawarte jest w czytelnym FAQ, które możecie znaleźć w temacie do rezerwacji!
Generator statystyk
Drzewo genealogiczne
Okres zbioru (1 porcja):
Cis pospolity
Wulkan Burgess Shale, Ognisty Las, Źródło Życia
Baobab
Sawanna, Skrawek Sawanny, Źródło Życia, Dżungla
Akacja
Skrawek Sawanny, Ognisty Step, Ognisty Las, Dolina Spokoju
Rooibos
Kilimandżaro, Wzgórze, Wulkan Burgess Shale
Mięta zielona
Wulkan Burgess Shale, Źródło Życia, Sawanna, Wodospad Szczęścia
Kigelia afrykańska
Sawanna, Skrawek Sawanny, Źródło Życia, Dżungla
Modligroszek różańcowy
Dżungla, Kilimandżaro
Pogoda
1-15 grudnia
25 °C
20 °C
16-31 grudnia
27 °C
23 °C
Po tylu dniach nieznośnej suszy wreszcie spadł deszcz. Jednak dosyć drobny i rzadki. Wciąż towarzyszy mu słońce. Przelotne opady zwilżyły popękaną ziemię i przyniosły ulgę roślinom i zwierzętom. To wciąż za mało, żeby ożywić rzeki, ale już niebawem...
Postać miesiąca:
Grudzień

Młody lew poszukujący swojego miejsca w świecie, wiedziony do celu światłem Księżyca i radami kapłanek. Próbuje znaleźć swojego ojca, nieświadom krwawego śladu, który ten za sobą pozostawia, a wszystko to w świętym, lunarnym świetle nocy.
Cytat grudnia
Nadesłany przez Zumę
A później Samiya wyciągnęła pudełko księżycowego proszku marki "General" i poczęstowała Firraela, by mogli razem radośnie obserwować gwiazdy za dnia i wielkie afrykańskie orło-pustułki porywające małe kotki, by zbudować swoją świętą księżycową inkwizycję i zrzucać niewiernych ze Złotej Skały, a wszystko to ku chwale Jasnego Pana.
Znajdziecie nas na:
Vasanti Vei
Zgryźliwa | Samotnik
*
Gatunek:Lew Płeć:Samica Wiek:Dorosła Tytuł fabularny:Znachor Tytuł pozafabularny:Główny Administrator / Prowadzący Radia / Mistrz Cytatów / Mistrz Kalamburów Liczba postów:2,784 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 82
Zręczność: 87
Spostrzegawczość: 82
Doświadczenie: 15


Poziom ostrzeżeń: 0%
#1
29-06-2012, 17:44
Prawa autorskie: Koseki-Leonheart (Kami), tło Disney / tokka-a, cienie Ragous

Duchy nie są istotami materialnymi, więc nie można ich dotknąć/zranić/złapać, ani one same nie mogą w żaden sposób dotknąć/zranić/złapać żywej postaci. Postać ducha ma możliwość rozmawiania z innymi postaciami, posiada też umiejętność pokazywania się tylko wybranym osobom. Duchy nie wykazują żadnych magicznych zdolności. 

Duch może objawiać swą obecność żywym postaciom. Nawet jeśli dana postać nie jest w stanie dostrzec ducha, to, jeśli zmarły tego chce, postać musi w jakiś sposób odczuwać jego obecność, np. słyszeć go czy mieć poczucie bycia obserwowanym.

Kontakt ze światem żywych ma pewne ograniczenia. Duchy nie mogą pojawiać się w dowolnym miejscu w Krainie. Zawsze są do czegoś przykute.
Rozróżnia się trzy rodzaje takich okowów, spośród których może wybierać zmarła postać:
1) Miejsce - lokacja ważna w jakiś sposób dla postaci za życia. Najczęściej jest to miejsce śmierci lub legowisko. Zasięg jest dosyć rozległy, bo duch może przemykać po okolicach (np. jeśli takie miejsce znajdzie się w Śnieżnym Lesie, duch ma dostęp do całego działu "Obrzeża Kilimandżaro").
2) Przedmiot - relikwia, najczęściej pozostałość po zmarłym w postaci części ciała czy ozdoby. Duch może objawiać się blisko takiego przedmiotu, a najłatwiej nawiązać z nim kontakt, gdy ów przedmiot zostanie dotknięty. W takim wypadku zjawa ma dostęp do tematu, w którym obecnie znajduje się relikwia.
3) Osoba - opętanie lub stróżowanie, zależnie od nastawienia ducha do swojego nosiciela. Duch stale towarzyszy osobie, która miała dla niego duże znaczenie - może to być ktoś bardzo bliski lub oprawca. W takim przypadku nosiciel nigdy nie jest całkowicie sam, gdzieś na granicy swoich zmysłów wyczuwa obecność ducha, a gdy ten się objawia - tym silniej odczuwa jego obecność (widząc czy słysząc, zwłaszcza kiedy zjawa szczególnie się postara). Duch przykuty do postaci może również objawiać się pozostałym postaciom zgodnie z ogólnymi zasadami.

Dodatkowo każdy duch ma dostęp do Jeziorka Duchów.
Żeby zmienić obiekt przykucia, niezbędna jest pomoc szamana lub zaklinacza.  

Duchem stróżem Twojej postaci może być postać, która była kiedyś na forum, obecnie gra na forum (jako duch) albo taka, której nigdy tu nie było, np. ktoś z rodziny czy przyjaciół Twojej postaci. Duchem stróżem nie może być postać kanoniczna (Simba, Kiara, Skaza itp.) ani półkanoniczna (Malka, Kopa itp.).


---

Szamani to postacie, które mają wyjątkowo intensywny kontakt ze światem duchów. Doświadczeni szamani są w stanie wyczuć obecność każdej zjawy, nawet jeśli ta usiłuje się przed nimi ukryć.

Zaklinacze to wędrowni samotnicy zajmujący się sztuką szamańską. Są równoprawni ze stadnymi szamanami. 

Szamani i zaklinacze potrafią zlokalizować miejsce, w którym przebywa dany duch, przyzwać go, a także zmienić obiekt, do którego duch jest przywiązany (np. ducha przywiązanego do danego miejsca mogą "przepisać" do innego miejsca lub przedmiotu czy osoby). W tym celu muszą odprawić rytuał, do którego potrzebują co najmniej jednego z poniższych składników:
- fragmentu ciała zmarłej osoby,
- przedmiotu, który do niego należał lub pochodził z jego "domu" (np. legowiska),
- krwi osoby bliskiej zmarłego.

Każdy rytuał powoduje straty energii życiowej szamana/zaklinacza, odpowiednio:
Za lokalizację ducha - minus 5 HP.
Za przyzwanie ducha - minus 10 HP.
Za zmianę obiektu, do którego przywiązany jest duch - minus 15 HP.
W przypadku przeprowadzania rytuału przez kilku szamanów/zaklinaczy, straty energii dzielą się na tyle równych części, ilu szamanów/zaklinaczy bierze udział w przeprowadzaniu rytuału. Straty energii zaokrąglamy w dół, a więc z korzyścią dla postaci.

Przy przeprowadzaniu rytuału mającego na celu zlokalizowanie ducha, szaman/zaklinacz nie jest w stanie od razu wskazać miejsca, w którym przebywa dany duch, lecz jest do niego prowadzony za pomocą pojawiających się w jego umyśle obrazów.

Rytuały odbywają się pod kontrolą Mistrza Gry (są przez niego prowadzone lub przynajmniej zatwierdzane).

Szamanom i zaklinaczom przysługuje 30 PD za pełnioną funkcję.


Jak zostać szamanem/zaklinaczem?
1. Poprzez odbycie odpowiedniego szkolenia na fabule.
Kandydat na szamana/zaklinacza musi nauczyć się sztuki szamańskiej od innego szamana/zaklinacza, prowadząc wątki na głównej fabule lub na marginesie. W przypadku braku chętnych szamanów/zaklinaczy, kandydat może poprosić Mistrza Gry o przeprowadzenie akcji z NPC-em (postacią wprowadzaną przez MG na potrzeby danego wątku).
Postać szkoląca się na szamana otrzymuje tytuł Ucznia Szamana, a na zaklinacza - Ucznia Zaklinacza. Postać o takim stopniu widzi wszystkie duchy, a także jest w stanie zlokalizować miejsce, w którym przebywa dany duch, jeśli ma do dyspozycji fragment ciała zmarłego.
Kolejnym etapem na drodze rozwoju postaci o umiejętnościach szamańskich jest Młodszy Szaman (i analogicznie Młodszy Zaklinacz). Podobnie jak pełnoprawny szaman i zaklinacz, młodszy szaman/zaklinacz posiada umiejętności widzenia ducha, jego lokalizacji i przyzwania. Występuje tu jednak pewne zastrzeżenie: musi mieć do dyspozycji fragment ciała zmarłego, przedmiot, który do niego należał lub taki, który pochodził z jego legowiska. Nie wystarczy tu więc krew osoby bliskiej, co byłoby wystarczające w przypadku pełnoprawnego szamana/zaklinacza. Młodszy szaman/zaklinacz nie jest także w stanie przeprowadzić rytuału zmiany obiektu, do którego przywiązany jest duch.
Młodszemu szamanowi/zaklinaczowi przysługuje 20 PD za pełnioną funkcję.

2. Z zapisu.
Jeśli bycie szamanem/zaklinaczem jest niezbędnym elementem dla rozwoju Twojej postaci oraz jej historia wskazuje na to, że rzeczywiście powinna dostać taki tytuł, możesz to zgłosić przy składaniu zapisu do samotników. Należy wtedy w odpowiedni sposób uargumentować (np. w historii postaci), dlaczego Twojej postaci należy się tytuł Zaklinacza i w jaki sposób postać nabyła odpowiednią wiedzę. Administracja ma prawo odmówić nadania tytułu!

Zostanie zaklinaczem z zapisu ma swoje ograniczenie. Mianowicie, ogranicza go liczba aktywnych fabularnie zaklinaczy. Jeśli na forum jest 3 lub więcej aktywnych zaklinaczy, nie ma możliwości zostania zaklinaczem z zapisu! Nie oznacza to jednak, że w ogóle zaklinaczem zostać nie można. Taka postać jak najbardziej może na fabule nauczyć się sztuki szamańskiej od innego zaklinacza bądź szamana. Jeśli aktywnych zaklinaczy jest mniej niż 3 nic nie stoi na przeszkodzie, aby zapisywać się aż do wypełnienia limitu.

Aktualna liczba zaklinaczy znajduje się poniżej:

2/3 aktywnych zaklinaczy: Hirizi, Ehstho
Odpowiedz Ostrzeż


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości