♫ Audycja 36 ♫


Wszystkie audycje znajdziecie na audycje.krollew.pl
Tygodniowy bonus
+5 opali


Otrzymuje Warsir!
  • Forum zostało zarchiwizowane i dostępne jest jedynie w wersji do odczytu - poza ShoutBoxem i tematami pozafabularnymi. Dziękujemy za wspólną grę!
  • Oficjalny kanał na discordzie - do kontaktu z graczami.
  • Stale aktywny pozostaje dział z pożegnaniami, gdzie każdy będzie mógł dopisać swoje.
  • NIE zgadzamy się na kopiowanie jakiejkolwiek części tego forum, także po jego zamknięciu.

    ~ Administracja Król Lew PBF (2006-2018)
Generator statystyk
Drzewo genealogiczne
Okres zbioru (1 porcja):
Cis pospolity
Wulkan Burgess Shale, Ognisty Las, Źródło Życia
Pogoda
1-15 września
21 °C
16 °C
16-30 września
23 °C
17 °C
Postać miesiąca:
Sierpień

Naiwny, strachliwy i delikatny. Lwie dziecko zagubione pośród sawanny, odnalazło ciepło rodziny w śnieżnym Cesarstwie choć niedawno spotkał nieświadomie prawdziwego ojca.
Cytat września
Nadesłany przez Vasanti Vei

Stężenie fanatyków księżyca na poziomie zerowym kazało mu się zastanowić, czy przypadkiem nie zabłądził.
Znajdziecie nas na:
Chikja
Poszukujący
*

Gatunek:Hydra vulgaris Płeć:Samica Wiek:Dorosły Tytuł fabularny:Młodszy Szaman Liczba postów:766 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 63
Zręczność: 83
Spostrzegawczość: 80
Doświadczenie: 10

#1
20-07-2017, 10:02
Prawa autorskie: Vegava/ Koseki-L/Lioden
Tytuł pozafabularny: VIP

Tak się zastanawiam, to tylko luźna myśl z rana po kawie. Ale do rzeczy.

Medycy i Szamani w teori powinni być zwierzatkami kumatymi. 
Moja propozycja, by uzależnić te dwie rangi od statystyki zwanej tu spostrzegawczość. 
Na start przy zapisie, jesli ktos wiekszosc pkt. daje w  prymitywną siłę to cóż :v medykiem nie powinien być. 

Przy trenowaniu się nań, to samo za siebie mówi. Szkolisz postać na medyczka, szamana więc z pewnością nie rozwijasz siły? 

A co z tym co już jest spytacie? 
Ano. Pozwolić zmienić jednorazowo statystyki/ albo tym co niet rozumieją zamysłu i chcą grac OPem Merysu wiedzacym wszystko i będącym Burnejką sawanny zrobić prosty system na rzut kością czy im wyjdą medyczne/szamanskie sprawy ;v
Myr
Odnowiciel | Konto zawieszone

Gatunek:lew przylądkowy- P. l. melanochaita Płeć:Samiec Wiek:5 lat Znamiona:4/4 Liczba postów:1,924 Dołączył:Maj 2015

STATYSTYKI Życie: 90
Siła: 95
Zręczność: 76
Spostrzegawczość: 61
Doświadczenie: 23

#2
20-07-2017, 10:06
Prawa autorskie: ja-Dirke

Kiedyś proponowano cos podobnego względem szamanów, zostało to jednak, a szkoda, odrzucone jak dobrze pamiętam.
Chikja
Poszukujący
*

Gatunek:Hydra vulgaris Płeć:Samica Wiek:Dorosły Tytuł fabularny:Młodszy Szaman Liczba postów:766 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 63
Zręczność: 83
Spostrzegawczość: 80
Doświadczenie: 10

#3
20-07-2017, 10:16
Prawa autorskie: Vegava/ Koseki-L/Lioden
Tytuł pozafabularny: VIP

A podeslesz linka do tematu/ postów?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2017, 10:17 przez Chikja.)
Myr
Odnowiciel | Konto zawieszone

Gatunek:lew przylądkowy- P. l. melanochaita Płeć:Samiec Wiek:5 lat Znamiona:4/4 Liczba postów:1,924 Dołączył:Maj 2015

STATYSTYKI Życie: 90
Siła: 95
Zręczność: 76
Spostrzegawczość: 61
Doświadczenie: 23

#4
20-07-2017, 10:22
Prawa autorskie: ja-Dirke

Jak wygrzebie to zarzucę acz niedługo do roboty idę wiec może to zając.
Chikja
Poszukujący
*

Gatunek:Hydra vulgaris Płeć:Samica Wiek:Dorosły Tytuł fabularny:Młodszy Szaman Liczba postów:766 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 63
Zręczność: 83
Spostrzegawczość: 80
Doświadczenie: 10

#5
20-07-2017, 10:35
Prawa autorskie: Vegava/ Koseki-L/Lioden
Tytuł pozafabularny: VIP

No to potem zapodaj. Ja teraz też jadę do pracy soł bede po 19 dopiero i raczej poczekam na odpisy adminow jeszcze xd
Vasanti Vei
Zgryźliwa | Iskra
*

Gatunek:Lew Płeć:Samica Wiek:Wiek średni Tytuł fabularny:Medyk Liczba postów:2,979 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 82
Zręczność: 88
Spostrzegawczość: 82

#6
20-07-2017, 10:59
Prawa autorskie: Koseki-Leonheart (Kami), tło Disney / OwlyBlue (Ghalib)
Tytuł pozafabularny: Główny Administrator / Prowadzący Radia / Mistrz Kalamburów / Najpiękniejsze miano

Ja ostatnio mam w głowie doprecyzowanie systemu szamanów i duchów i chyba mi coś ciekawego nasunęłaś. Chciałabym, żeby szamani mieli "manę", ale bez wprowadzania nowej statystyki. To życie mogłoby być maną, a spostrzegawczość robiłaby za moc z heroes 3. Hmmm. Muszę to dopracować, ale to nie w tej chwili, bo co prawda pracy nie mam, ale za to siedzę na bezpłatnych praktykach, to jeszcze gorzej. xD
Anubis
Konto zawieszone

Gatunek:Lew Płeć:Samiec Wiek:8 lat i 3 miesiące (Wiek średni) Tytuł fabularny:Medyk Liczba postów:568 Dołączył:Paź 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 90
Zręczność: 71
Spostrzegawczość: 68
Doświadczenie: 20

#7
21-07-2017, 09:31
Prawa autorskie: Avatar by MadKakerlaken

Tylko problem polega na tym, że żadna z obecnych statystyk nie odnosi się bezpośrednio do inteligencji postaci. Są to typowo fizyczne atrybuty.
Bo spostrzegawczość pomoże ci prędzej znaleźć tą roślinę. I zostało to już wzięte pod uwagę. Jest to tak samo jak przy polowaniu. Rzucają kostką czy coś się znalazło. Więc im więcej jej mamy tym większy % szansy, że coś znajdziemy.


Co do szamanów to tutaj też jestem tego zdania co Vei.
Mana zależy od siły - bo to ona najlepiej określa też siłę witalną jak i mentalną.
Moc natomiast od spostrzegawczosci - skoro już idziemy w tym kierunku.
Nie mniej nie widzę tego by to mana i moc miałaby zależeć od tylko jednej statystyki. Ponieważ to będzie zbyt OP dla tych osób.
Gdzie walczący musi wydawać w trzy statystyki by być dobry. A szaman tylko w jedną może pakować, by osiagnac wymarzony efekt? Trochę to słabe prawda?
Kamui
Wódz
*

Gatunek:Lew Tsavo Płeć:Samiec Wiek:Dorosły Towarzysz:Nietoperz borsuczy Liczba postów:496 Dołączył:Wrz 2015

STATYSTYKI Życie: 86
Siła: 81
Zręczność: 69
Spostrzegawczość: 69
Doświadczenie: 15

#8
21-07-2017, 09:47
Prawa autorskie: Ian Hinley/kosekiasai/XylaX

Czemu słabe? Dobre właśnie :v to oduczyloby robienia ludzi postaci 'do wszystkiego' 
Szamani i Medyko to specjaliści, Anus jak idziesz do dentysty to oczekujesz od niego głównie czego? 

Spostrzegawczość to cecha związana mocno z inteligencją, nie znam osoby która nie będąc spostrzegawcza jest inteligentna. 
Mozna być ślepym i nawet głuchym spostrzegawczym itd. Spostrzegawczość wiąże się też z łączeniem faktów, zauważaniem i przyswajaniem wiedzy :B

Cycat z Wiki:
Percepcja także Spostrzegawczość, Zmysły, ...Mierzy otwartość bohatera na otaczający go świat. Zdolność znajdowania pułapek, ukrytych wrogów lub skarbów. Czasami wpływa na dystansowe ataki (np. strzelanie z kuszy lub pistoletu). Często łączy się tę cechę razem z Mądrością lub Szczęściem"
Anubis
Konto zawieszone

Gatunek:Lew Płeć:Samiec Wiek:8 lat i 3 miesiące (Wiek średni) Tytuł fabularny:Medyk Liczba postów:568 Dołączył:Paź 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 90
Zręczność: 71
Spostrzegawczość: 68
Doświadczenie: 20

#9
21-07-2017, 11:32
Prawa autorskie: Avatar by MadKakerlaken

No fajny cytat z wiki :P
Jasno pokazuje, że jest to atrybut odpowiadający za to jak dobry mamy wzrok, czy wypatrzymy pułapkę, czy nie. To nie on pozwala nam na rozbrojenie jej, a mądrość, inteligencja czy co tam innego chcecie. "Często łączy się tę cechę z mądrością..." no właśnie łączy, ale nie jest tym samym. 

Inteligentna osoba wbijając do starego lochu zachowa bezpieczeństwo i będzie się poruszała powoli, uważając gdzie stąpa i zacznie się rozglądać szukając zagrożeń i pułapek. 
Debil będzie szarżował przed siebie drąc papę "Yolo". To nie znaczy jednak, że jest ślepy i gdy coś mu wyskoczy nagle za ściany/albo z ściany (pułapka) to nie będzie mógł starać się tego ominąć. (tylko wtedy brany jest raczej rzut za zręczność)

Podstawowe zasady w systemach RPG :D

A nas obecnie obowiązuje ten cytat: "Spostrzegawczość - wpływa na znajdowanie lepszej zwierzyny podczas polowań, a podczas walki decyduje o skuteczności uników oraz ataków postaci."

Jak mówiłem, u nas statystyki są stricte fizyczne. Tutaj byłoby trzeba zacząć od ich rozbudowy. Dokładniejszych opisów itd. Dlatego też nie dziwię Ci się, że wybrałaś właśnie Spostrzegawczość na odzwierciedlenie inteligencji postaci. Ale staram się pokazać, że jest to błędna interpretacja.
Bo nie mamy tutaj atrybutu Mądrości/Inteligencji. Ona się tutaj objawia jako sposób myślenia użytkownika jako postać, jego zachowania, podejścia, sposobu mówienia, itd. 
Więc nadal pozostaję przy swoim, że to się nijak trzyma kupy i dla mnie jest bez sensu rozwiązaniem. 

I jeśli chcecie tutaj coś zmienić to powinno się zacząć od zwiększenia liczby atrybutów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2017, 11:37 przez Anubis.)
Zuri
Płomień
*

Gatunek:Lew Płeć:Samica Wiek:Młoda dorosła Liczba postów:159 Dołączył:Kwi 2015

STATYSTYKI Życie: 95
Siła: 67
Zręczność: 73
Spostrzegawczość: 71
Doświadczenie: 5

#10
21-07-2017, 13:42
Prawa autorskie: Ghalib/Xylax <3

Ah ale o ile latwo jest odegrac atrybut fizyczny, o tyle inteligencję już nie? 
Nie raz widzialam jak mało mądre osoby robiły opa w int. a potem miernie go odgrywały bo wiedzy brak, za leniwe też były by odpalic googleja. 
W RPG jest o tyle latwiej że myśli za nas ułożony program masz odp do oznaczenia jedną z iluś tam, w PBF mamy już belkę dużo wyżej. 
Oc w pisankach jest tak mądry naprawdę, jak mądry jest prowadzący. 


Nie chcę wprowadzać też rewolucji do systemu, to brzmi jak dużo pracy. Dużo pracy- dużo wysiłku. Nope.
Zamiast tego po prostu wygodniej jest oprzeć coś na czymś co już jest i z tej smiechowej spostrzegawczości zrobić cos więcej niż bonus do pozostalych statow powyżej jej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-07-2017, 13:44 przez Zuri.)
Zephyr
Samotnik
*

Gatunek:Gepard grzywiasty Płeć:Samiec Wiek:Dorosły Tytuł fabularny:Wędrowiec Liczba postów:642 Dołączył:Cze 2015

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 66
Zręczność: 90
Spostrzegawczość: 70
Doświadczenie: 46

#11
21-07-2017, 13:44
Prawa autorskie: av: Kahawian, podpis: DemiReality (lineart)
Tytuł pozafabularny: Junior Admin / Mistrz Gry / Meteorolog / Mistrz Kalamburów

Ja uważam, że wprowadzanie inteligencji jako statystyki nie ma sensu. Co z tego, że ktoś sobie w nią wszystko właduje, jeśli jako gracz będzie robić głupie błędy? A jak ktoś będzie miał tego mało, to jego postać będzie musiała być prymitywem? Fizyczne atrybuty są niezależne od stylu pisania gracza, dlatego nie stanowią problemu.

Jestem sceptycznie nastawiony też na tę całą moc/manę, ale już prędzej temu dałbym szansę, więc czekam, aż myśl zostanie rozwinięta.

PS: Mądrość to nie to samo, co inteligencja, choć się wzajemnie dopełniają.
Athastan
Radca
*

Gatunek:Lew Płeć:Samiec Wiek:Młody Dorosły Tytuł fabularny:Posłaniec / Młodszy Szaman Liczba postów:384 Dołączył:Paź 2016

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 61
Zręczność: 76
Spostrzegawczość: 81
Doświadczenie: 8

#12
21-07-2017, 17:43
Prawa autorskie: Subi-cub(generator) Ja (edycja)
Tytuł pozafabularny: Mistrz Gry / Przodownik pracy

Jak dla mnie, to również uważam pomysł dodatkowej statystyki Inteligencja, czy coś innego w tym względzie, bo to poprostu wychodzi na postach. Fakt, utrudniło by to życie różnego typu osobniką i silinym i inteligentnym, i prawdopodobnie doprowadziło by do równomiernego rozkładu 'mocy', wartości bojowej ect. po między wszyskimi postaciami, ale chyba nie o to w tym wszystkim chodzi.

Co do zastosowania tej statystyki, to poza specjalistami, nie widzę dla niej miejsca w systemach przeliczania statów w walkach, polowaniach itp.

A moc/mana?
Jak na moje, to po prostu szaman będzie badziej 'zjechany' po akcjach, tym bardziej, im bardzej duch nie chce mu iść na rękę. Po co bardzej bataliach z co bardziej zatwardziałymi duchami widział bym też jakieś szkody na HP.

I jeszcze jedno. Skoro medycy używają surowców, to może szamani do jakiś bardziej zaawansowanych działań, niż gadanie z duchami, tj. do zmiany obiektu przykucia czy wyegzorcyzmowaniu ducha też by takowych potrzebowali? Na przykład jakieś świeczki, kadzidełka, magiczne proszki i farby do kreślenia mistycznych symboli.
I tak jak medycy, część surowców mogli by zbierać, a część sprzedawał by Hekima.
Kamui
Wódz
*

Gatunek:Lew Tsavo Płeć:Samiec Wiek:Dorosły Towarzysz:Nietoperz borsuczy Liczba postów:496 Dołączył:Wrz 2015

STATYSTYKI Życie: 86
Siła: 81
Zręczność: 69
Spostrzegawczość: 69
Doświadczenie: 15

#13
21-07-2017, 22:25
Prawa autorskie: Ian Hinley/kosekiasai/XylaX

Dodam jeszcze że duchy tez mógłby miec wtedy mane x> a na uzupelnienie jej byłaby przechadzka nad jezioro duchów o.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości