Król Lew PBF
Statystyki i nowe k30 - Wersja do druku

+- Król Lew PBF (//pbf.krollew.pl)
+-- Dział: (//pbf.krollew.pl/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Dział: Archiwum (//pbf.krollew.pl/forumdisplay.php?fid=102)
+--- Wątek: Statystyki i nowe k30 (/showthread.php?tid=1444)

Strony: 1 2


Statystyki i nowe k30 - Chikja - 02-10-2015

Felija napisał(a):
UWAGA!
W związku z uwagami od MG o pewnych niedoskonałościach obecnego systemu walk, kostka k20 (używana do rzutów na atak/unik) została zamieniona na k30, co w lekko zwiększa szanse na udany atak postaci o niskiej wartości siły.


Chce zauważyć że działa to także w druga stronę, k30 zmniejsza szansę na obronę ...
I w ogóle zmniejsza role statystyk, udany atak i obrona będą teraz bardziej przypadkowe? |D
To ja się pytam po co są statystyki w ogóle? Skoro i tak coraz bardziej kładzie się wszystko w ręce przypadku? >u>
Już nawet nie wspomnę o jakości postów, na którą się prawie w ogóle nie kładzie nacisku.. gdzie to rp opiera się głównie na pisaniu... wiem że trudno ocenić treść, ale może jednak wypadałoby docenić jego wartość? Bo inaczej po co się starać, chyba że dla własnej satysfakcji.

I co to były za niedoskonałości? Mogę wiedzieć?


RE: Statystyki i nowe k30 - Felija - 02-10-2015

Po prostu Sami uznała, że przy k20 wynik walki zależy praktycznie tylko od statystyk, rola kostek była znikoma. Teraz będzie ciut większa. Dałam k20 do systemu, bo uznałam, że taka powinna pasować, ale Sami, wypróbowując to w praktyce, zauważyła, że nie spełnia swojej roli. I tak statystyki są ważniejsze, my po prostu szukamy złotego środka.
Jakość postów zależy od subiektywnej oceny. Bardzo chciałam to wrzucić do systemu, ale pewni rpgowcy przekonali mnie, że to nie ma sensu - system powinien opierać się na mechanice, tj. statach i kostkach, i nie powinno się tego mieszać z oceną jakości postów. Inaczej zawsze mogą pojawić się spory, że w jednej walce wygra ten, bo MG lubi ten styl pisania, a w innej tamten, bo czytał to inny MG. Nie może tak być, wynik walki powinien być jednoznaczny, a nie zależący od "oj bo on źle postawił przecinek".
Ja bym widziała co najwyżej taką możliwość, że MG dawałby dodatkowe PD za zgrabne opisy (tak samo jak MG ma prawo dać PD za jakąś ładnie opisaną, fizyczną akcję fabularną). Ale nie powinny one wpływać na wynik walki.


RE: Statystyki i nowe k30 - Machafuko - 02-10-2015

Dodatkowe pdki z posty brzmią rozsądnie.

Co do k30.... hmm... a to nie powinno być właśnie tak że liczą się głownie staty a efekt losowości powinien być ograniczany? Skoro ktoś coś potrafi to jak dla mnie nie powinien mieć większych trudności z wykonaniem danej akcji?
Kości powinny rozstrzygać o wygranej dwóch jednostek o podobnym potencjale.


RE: Statystyki i nowe k30 - Samiya - 02-10-2015

Prowadziłam ostatnio walkę Myra z lamparcicą wykreowaną w całości przeze mnie, i to właśnie mnie skłoniło do napisania Fel o zmienieniu kości na k30. Bo różnica siły między nimi wynosiła 17 na niekorzyść lamparcicy i podejrzanie często wartości jej ataku wychodziły na minusie. Nawet nie to, że miały drobną wartość, typu 3, ale były zupełnie na minusie. Po prostu z tego wychodziło na to, że postać zauważalnie słabsza nie może w ogóle zaatakować kogoś silniejszego! Dzięki k30 jest mniejsza szansa na takie sytuacje.

Co do PD za posty - w walkach osoba ładniej pisząca ma szansę na zdobycie większej ilości PD właśnie, a jeśli chodzi o inne akcje, to tu jest taki fajny temat, nie wiem, czy go zauważyliście ;d https://pbf.krollew.pl/showthread.php?tid=1386


RE: Statystyki i nowe k30 - Inn - 02-10-2015

Ja się jednak zgodzę z Kami. Jako, że to pbf to stawiałabym nieco bardziej na posty, a nie na staty i kostki. Tylko nie chodzi mi o to, żeby brać pod uwagę "ładności" posta, nie wiem jak to nazwać xd
Moim zdaniem powinniśmy zwracać uwagę na kreatywność gracza, a nie na jego umiejętności przepięknego opisania danego ataku/uniku czy czegoś.
Np. to moim zdaniem bez sensu, jakby była taka sytuacja, że są dwa lwy, z czego jeden o wiele silniejszy od drugiego. I silniejszy lew w każdym poście może napisać, że rzucił się z pazurami na szyję drugiego i tyle, druga postać stara się bardziej kombinować, wykorzystuje teren do swoich ataków/obrony i szuka słabych stron przeciwnika. I dobra, mamy te k30 i może wyjść, że temu słabszemu się uda. Ale jednak smutne jest dosyć to, że będzie to uzależnione tylko od przypadku i ten drugi może wygrać, nawet jak będzie cały czas pisał, że rzuca się z pazurami na kark przeciwnika xd

Nie wiem czy to zrozumiałe, co piszę, sama się zaplątałam xD W każdym razie moim zdaniem powinniśmy bardziej brać pod uwagę posty pod względem pomysłowości, wykorzystania terenu itp.


RE: Statystyki i nowe k30 - Felija - 02-10-2015

Ja rozumiem, o co wam chodzi i osobiście nie mam nic przeciwko temu, tylko żeby potem nie było, że ktoś będzie kwestionować zdanie MG. Bo MG tu może mieć inne zdanie niż użytkownik, dla kogoś coś będzie kreatywne, a dla kogoś innego nie. Czysto rpgowy system walk byłby zupełnie obiektywny, a więc nie pozostawia pola do dyskusji. Boję się, że z wprowadzenia takiej oceny kreatywności działań postaci przez MG pojawi się pole do konfliktów między userami.


RE: Statystyki i nowe k30 - Neska - 02-10-2015

Sama jestem raczej zwolennikiem "pisanej" walki niż "mechanicznej" if you kno what i mean.
I szczerze to zawsze tak było xd Z tym że, biorąc za przykład akcję w Oazie (mniej więcej):
Chikja zaznaczyła, że stała w dość niedostępnym miejscu, chyba na wodospadzie, prawda?
Po czym ktośtam bez problemu do niej podbiega i atakuje.

Nawet, jeśli walka jest postawiona jedynie na statach, w tej chwili powstaje konflikt i dziura którą można wykorzystać. Temu mamy MG, który powinien czuwać nad takimi szczegółami, i wg. mnie, powinien angażować się w przebieg walki więcej, niż dotychczas- nie powinno to być jedynie ubieranie cyferek z kostek w słowa. MG sam powinien decydować komu i co się udało a co nie ma sensu, kostki powinny (imo) być jedynie narzędziem wspomagającym.
A najlepiej to ustalić, kiedy korzysta się z kostek, a kiedy nie.

Walki wynikające z fabuły, nie ustalone między userami - MG + kostki
Walki ustalone między userami - wg życzenia uczestników, domyślnie MG bez kostek
Walki z NPC MG - kostki bez wpływu woli MG (coś co jest teraz, tak jakby).

Tak jak mówię, kostki powinny nie być wyrocznią a MG tłumaczem z cyferek na polski. Cyferki są pomocą dla MG i winny być tylko wskazówką. W końcu to Mistrz Gry decyduje....temu tak się nazywa, prawda.
Taka moja opinia. Nadal wyznaję zasadę że im mniej schematów i ograniczeń, tym lepiej xd kiedyś nie mieliśmy żadnych regulaminów i było śmiechowo. Odnoszę takie wrażenie że im więcej powstaje regulaminów i systemów, tym bardziej userzy zapominają że to na nich spoczywa obowiązek utrzymywania gry w klimacie i normach "normalności". Jak gramy bez regulaminów, i ktoś godmoduje, to znaczy że albo ma kompleksy, albo nie wie co to znaczy rolplej.


RE: Statystyki i nowe k30 - Samiya - 02-10-2015

Okej, ten podział Neski brzmi na pewno lepiej, niż zostawienie wszystkiego na wolę MG. Bo ja na pewno nie chciałabym prowadzić walk, które 100% zależałby tylko ode mnie i tego, co ja myślę o czyimś rozłożeniu statystyk, no po prostu nie. A tak się składa, że za wielu MG nie mamy ;d
Serio, gdyby nie było kostek po prostu czułabym, że mimowolnie stoję po czyjejś stronie i mój osąd nie jest sprawiedliwy. A z tym czułabym się po prostu źle, no.
Choć można dać trochę swobody MG - żeby kostki własnie były narzędziem i kiedy uważa, że coś nie pasuje, niech robi tak, jak mu się wydaje. Nie wiem, czy ktokolwiek zrozumiał to zdanie xd


RE: Statystyki i nowe k30 - Neska - 02-10-2015

Cytat:za wielu MG nie mamy

:DDDDDD ja się zgłaszam na emgie, taka boska fucha mi leży, nie mam też problemów z martwieniem się że właśnie skazuję na śmierć przyjaciela czy nie :d jestem zodiakalnym Baranem, w Mario Kart biję wszystkich bez względu na to w której drużynie jestem, hłehłe :d


RE: Statystyki i nowe k30 - Felija - 02-10-2015

Neska: https://pbf.krollew.pl/showthread.php?tid=1338

[ Dodano: 02-10-2015, 20:28 ]
A podział Neski ma pewien sens, choć nie bardzo rozumiem, dlaczego walka z NPCem miałaby się różnić od walki z normalną postacią.


RE: Statystyki i nowe k30 - Neska - 02-10-2015

Miałyby się różnić chociażby dlatego, że przeciwnik to NPC ze statami i strategią wymyślonymi przez MG i taka walka jest:
a) randomowa, user jej nie planował, po prostu emgie miał taki kaprys - ma być dość łatwo i korzystnie
b) jeśli była planowana to tylko dla PD - które są elementem systemu, więc logiczne jest, żeby używać 'systemowych' walk w takich sytuacjach
c) chyba, że NPC jest jakąś postacią którą wymyślił sobie user (np. hiena szukająca zemsty za cośtam z przeszłości), ale to już podpada pod AKCJE fabularną, nie samą walkę (wchodzą elementy fabuły wymyślonej przez usera), tutaj dałabym raczej pełną swobodę MG no chyba, że user życzy sobie walki z kostkami

tak poza tym to proponuję właśnie zacząć mącić w fabule bardziej niż dotychczas. Wchodzi sobie lewek do rzeki? Bum, krokodyl. A to jakiś wąż w grocie, albo samoistny pożar... O.


RE: Statystyki i nowe k30 - Felija - 02-10-2015

1. Ale rozumiem, że cel tego wszystkiego jest taki, że userzy mają się bardziej silić na kreatywność przy pisaniu postów, żeby ani przy walkach z innymi postaciami, ani przy walkach z MG nie pisali "na odwal", na co zwracała uwagę Inn. Poza tym postaci nie obchodzi, czy piszą z userem, czy z czerwonymi literkami.
Zresztą chyba mamy inne punkty widzenia, bo dla mnie każda walka jest akcją fabularną. Nie popieram wprowadzania bezmyślnych drapieżników, którzy nas atakują, bo tak jakoś wyszło - uważam, że skoro gramy inteligentnymi zwierzętami, to każda postać, także wymyślona przez mg, powinna mieć motywy fabularne do ataku. Czy to jest taka wielka różnica, czy fabułę wymyślił user, czy mg? I tak ta akcja włącza się do fabuły postaci, a więc jest to akacja fabularna.

2. Jestem absolutnie za mąceniem w fabule, po prostu całe moje serce się do tego rwie, tylko... Daj mi do tego ludzi. ;d


RE: Statystyki i nowe k30 - Machafuko - 02-10-2015

Ale wiecie, że tu o to chodzi aby wykorzystywać silne strony swoich postaci. Ktoś z dużą siłą będzie grał po siłę, z zręcznością pod zręczność. To samo w sobie prowokuje kombinowanie, bo musimy wykorzystać potencjał naszej postaci najlepiej jak potrafimy. Mechanika nie ma być sztywna, ma być modyfikowalna i ma być jedynie pomocą jak to słusznie Neska zauważyła. Mg nie powinien zawsze się ograniczać do testu siła vs zręczność - bo tak. Jesli bardziej do sytuacji pasuje zręczność vs zręczność, albo siła vs siła, to powinien taki test spornych przeprowadzać. No i mg powinien mieć troszku oleju w głowie i kiedy trzeba arbitralnie orzekać automatyczną porażka lub powodzenia, gdy sytuacja jest ewidentna. Tu system ni jest z tak istotny co raczej pewna "giętkość" mg w modyfikowaniu mechaniki do potrzeby chwili :P


RE: Statystyki i nowe k30 - Kami - 09-10-2015

Neska napisał(a):Taka moja opinia. Nadal wyznaję zasadę że im mniej schematów i ograniczeń, tym lepiej xd kiedyś nie mieliśmy żadnych regulaminów i było śmiechowo. Odnoszę takie wrażenie że im więcej powstaje regulaminów i systemów, tym bardziej userzy zapominają że to na nich spoczywa obowiązek utrzymywania gry w klimacie i normach "normalności". Jak gramy bez regulaminów, i ktoś godmoduje, to znaczy że albo ma kompleksy, albo nie wie co to znaczy rolplej.


Zgodzę się z całością tej wypowiedzi. Tu właśnie chodzi o to że nic nie ma dziać sie przypadkiem, a na pewno jak to ujął Fukoś przypadek nie powinien mieć tak ogromnego wpływu na rozgrywkę. Bylejakość niektórych postów aż kaleczy w oczy i nie chodzi tu o brak doświadczenia, ale takie wodolejstwo na siłę czasem.. lepiej czasem odpisać krótko.
Kładziecie nacisk na poprawność ortograficzną, pokuście się też o stylistyczną.
Statystyki po coś są.. po coś zmuszacie graczy by je wpisywali.. chociaż ja tu w nich nie widze sensu, ale to tak juz bardziej prywatnie.
Analizując wypowiedz Sam, wiadomo że Lamparcica jest mniejsza od lwa, słabsza, jeśli pakuje się w walkę z nim to raczej jest to czysty samobój. I tutaj właśnie wkraczają realia i logika..
Akcja z MG- walka odbywała się z mobem, nie graczem, po co w takim przypadku system? Tak sztywny.. nie to jest po prostu fuj. Takie akcje powinny nie być rozstrzygane w taki sposób, zwykła pojedyncza sześcienna kostka wystarcza, skromny opis też znaczenia od 1-6... i w sumie podobnie mogło by być w przyjacielskich potyczkach, wiecie, takich umówionych akcjach, albo zawsze można wprowadzić wybór jak to Neska powiedział. Przy czym jeśli przynajmniej jedna osoba chce system statystyk, pozostajemy przy nim.


RE: Statystyki i nowe k30 - Felija - 09-10-2015

Cytat:Tu właśnie chodzi o to że nic nie ma dziać sie przypadkiem, a na pewno jak to ujął Fukoś przypadek nie powinien mieć tak ogromnego wpływu na rozgrywkę.

On nie ma ogromnego wpływu na rozgrywkę. Sami tłumaczyła, że k20 jej nie pasowała, bo wtedy często miała wyniki na minusie.

Do "przyjacielskich potyczek" na ogół w ogóle nie wkracza MG - chyba że ktoś sobie tego zażyczy. Nie widzę sensu tworzenia dwóch systemów, prostego i jeszcze prostszego, bo niby co to zmienia? I tak są jakieś działania, podstawiasz dane, tyle. To nie jest aż takie skomplikowane.

Powtórzę się, bo nie mam nic nowego do dodania:
Cytat:Ja rozumiem, o co wam chodzi i osobiście nie mam nic przeciwko temu, tylko żeby potem nie było, że ktoś będzie kwestionować zdanie MG. Bo MG tu może mieć inne zdanie niż użytkownik, dla kogoś coś będzie kreatywne, a dla kogoś innego nie.

Innymi słowy, możemy dodać ocenianie kreatywności/stylu/etc. przez MG, mnie się ten pomysł podoba. Tylko potem nie narzekajcie, że coś idzie nie po waszej myśli.