Król Lew PBF
System walk - Wersja do druku

+- Król Lew PBF (//pbf.krollew.pl)
+-- Dział: FAQ (//pbf.krollew.pl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Dział: ABC (//pbf.krollew.pl/forumdisplay.php?fid=5)
+---- Dział: System forum (//pbf.krollew.pl/forumdisplay.php?fid=10)
+---- Wątek: System walk (/showthread.php?tid=2049)



System walk - Samiya - 03-10-2016

Walkę prowadzi jeden z Mistrzów Gry.
Podczas walki brane są pod uwagę przede wszystkim statystyki postaci, to, co wyniknie z rzutów kostką wykonanych przez MG oraz, oczywiście, treść postów użytkowników.

Zręczność oraz Spostrzegawczość odpowiadają za powodzenie uników oraz ataków.
Siła odpowiada za obrażenia.
Wyjaśnienie skrótów:
kX – rzut kostką o X ścianach, wynik może wynosić od 1 do X (np. k20 – rzut kostką o 20 ścianach, wynik może wynosić od 1 do 20)
S – siła
Sp – spostrzegawczość
Z – zręczność
B – bonus wynoszący połowę wartości danej statystyki (BSp – bonus ze spostrzegawczości; BZ – bonus ze zręczności)

By zobaczyć, czy atak danej postaci się udał, Mistrz Gry przeprowadza obliczenia według tego wzoru:
(Z1 + BSp1 + k20) – (Sp2 + BZ2 + k20)
Jeżeli wynik ma wartość ujemną, atak się nie udał – postać zaatakowana uniknęła go.

Tak to wygląda od strony mechanicznej. A jak od strony bardziej praktycznej?  
Gdy jedna postać (Lew1) atakuje drugą (Lew2), Mistrz Gry sumuje wartość zręczności Lwa1, połowę wartości jego spostrzegawczości oraz wynik rzutu kostką k20. W ten sposób uzyskuje „wartość” ataku Lwa1, a od niej odejmuje „wartość” uniku Lwa2. Unik oblicza, sumując wartość  spostrzegawczości Lwa2, połowę wartości jego zręczności oraz wynik rzutu kostką k20. Jeżeli wartość ataku Lwa1 jest większa niż wartość uniku Lwa2, atak jest skuteczny. Jeżeli to wartość uniku Lwa2 jest większa, atak nie udaje się.

Przed obliczeniem wartości każdego ataku oraz uniku Mistrz Gry rzuca również kostką k6. Jeżeli wypadnie 6, postać otrzymuje specjalny bonus, „łut szczęścia”. W takim przypadku, nie zważając na wynik ataku lub obrony, ruch tej postaci powiedzie się.

Jeżeli atak jest udany, Mistrz Gry przystępuje do obliczania obrażeń. Robi to, dodając wynik rzutu kostką k4 do bazowej wartości obrażeń. Wartość tę bierze z takich oto „widełek”
<63 punktów siły - 2 obrażeń
63-65 pkt. - 3 obrażeń
66-68 pkt. - 4 obrażeń
69-71 pkt. - 5 obrażeń
72-74 pkt. - 6 obrażeń
75-77 pkt. - 7 obrażeń
78-80 pkt. - 8 obrażeń
Itd.
Co z tego wynika? Otóż „baza” obrażeń zadawanych przez postać mającą mniej niż 63 punkty siły to raptem 2 obrażeń, przez postać mającą 67 punktów siły to 4 obrażeń, zaś przez postać mającą 79 punktów siły to aż 8 obrażeń. (Wartość obrażeń jest równa wartości zabranych punktów zdrowia postaci zaatakowanej)
Jednak należy przy tym pamiętać również o rzucie kostką, który wynosi minimum 1, czyli w rzeczywistości obrażenia zawsze będą większe o co najmniej 1, a maksymalnie o 4.

W czasie walki należy pamiętać o tym, że wraz z utratą punktów życia spada wartość statystyk! (patrz temat: Punkty życia)

W jednej walce jest do zdobycia 25 PD, przy czym:  
- osoba wygrana musi zdobyć ponad połowę PD (czyli co najmniej 13)  
- osoba przegrana musi zdobyć co najmniej 5 (bo nawet jak zostanie pokonana z łatwością, to powinna wynieść z tego jakąś naukę).  
Pozostałe 7 PD MG przyznaje osobie, która w swoich postach wykazała się większą rozwagą i kreatywnością (np. postać podczas walki sprawnie wykorzystywała elementy terenu, zwracała uwagę na słabe punkty przeciwnika, pogodę, porę dnia i inne czynniki, które mogłyby wpłynąć na wynik walki).


UWAGA!  
Mistrz Gry ma prawo nie wziąć pod uwagę wyniku rzutów kostką, jeśli będzie to uzasadnione treścią postów graczy (ich kreatywnością odnośnie sposobów ataku/obrony, wykorzystywaniu układu terenu, innych obiektów, mocnych stron postaci, słabych stron przeciwnika itp.).

Ten system walk jest skonfigurowany pod walki zwierząt tych samych gatunków, przede wszystkim lwów. Jeżeli w walce będzie brało udział zwierzę innego gatunku, Mistrz Gry nie będzie korzystał z wyżej rozpisanych wartości obrażeń, a w oparciu o własną wiedzę na temat tego zwierzęcia oraz rozum sam dobierze odpowiednie wartości.  
Również powodzenie ataków oraz uników będzie obliczany w sposób tu opisany tylko w przypadku walk zwierząt tych samych gatunków lub gatunków o podobnej liczbie statystyk. W innym razie Mistrz Gry będzie zdany głównie na własny rozum, ale spokojnie – gwarantujemy, że nasi Mistrzowie coś takiego mają, a nawet zdarza im się go używać! Przy prowadzeniu takich walk Mistrz Gry będzie się oczywiście sugerował statystykami postaci, lecz jedynie nie będzie prowadził konkretnych obliczeń według wyżej podanych wzorów.

KOLEJKA
Podczas walki z Mistrzem Gry graczy obowiązuje kolejka, ale nieco inna od tej spotykanej najczęściej. Gracze nie piszą cały czas w tej samej kolejności po sobie, a naprzemiennie. Dzięki temu każdy z graczy znajdzie się w sytuacji, w której jeszcze nie wie, co ma zamiar zrobić jego przeciwnik i nie może opisać ruchów swojej postaci "na wypadek gdyby". Wygląda to skomplikowanie, ale nie martwcie się - dla ułatwienia Mistrz Gry będzie sygnalizował kolejność w każdym swoim poście.  
W teorii kolejka powinna wyglądać tak:  

Lew 1 ---> Lew 2
< MG >
Lew 2 ---> Lew 1
< MG >
Lew 1 ---> Lew 2


Jeżeli w walce będzie brać większa ilość postaci, Mistrz Gry postara się je podzielić na stronę broniącą się oraz atakującą. Przykładowa kolejka wyglądałaby więc tak:  

Lew 1, Lwica 1 ---> Lew 2, Lwica 2
< MG >
Lew 2, Lwica 2 ---> Lew 1, Lwica 1
< MG >
Lew 1, Lwica 1 ---> Lew 2, Lwica 2


UWAGA!
Przecinki w zapisie kolejki nie sugerują kolejności. W obrębie jednej strony kolejność odpisów jest dowolna.

TERMIN ODPISÓW
Każdy uczestnik walki powinien odpisać najpóźniej po 5 dniach (w pojedynkach) lub 3 dniach  (w walkach zbiorowych) od posta poprzednika/MG. Może odpisać jeszcze przez dwa kolejne dni, ale kość k20 w jego przypadku będzie obniżana odpowiednio do k15 i k10. Po przekroczeniu terminu dodatkowego postać zostaje pominięta (nie atakuje, może jedynie unikać, jeśli statystyki i kości dają jej przewagę nad przeciwnikiem). Jeśli taka sytuacja powtórzy się trzykrotnie, postać traci przytomność lub umiera!
W przypadku walk zbiorowych warto porozumieć się z sojusznikami, żeby odpowiednio dysponować kolejnością i czasem odpisów w taki sposób, żeby każdy zdążył wysłać wiadomość przed upływem terminu.
Wszelkie ustępstwa i przedłużenia terminu będą rozstrzygane indywidualnie.

PORWANIA
Na forum dozwolone są również porwania. By porwać inną postać, należy najpierw pokonać ją w walce.  
Dozwolone są także tortury, jednak muszą się one odbywać w granicach dobrego smaku. Mistrz Gry czuwa nad wszelkimi wątkami zawierającymi w sobie tortury i wtrąca się w razie potrzeby. Oprawcy mogą używać jako "narzędzi tortur" swoich kłów, pazurów oraz przedmiotów naturalnego pochodzenia (np. kamieni).  
Przy transportowaniu i torturowaniu porwanej postaci musicie się wykazać inwencją twórczą: liany jako lina czy "siatka", zwykłe przenoszenie, polewanie ran solanką... Pamiętajcie tylko, że można do tego używać jedynie przedmiotów i substancji dostępnych w Afryce lub takich, które może stworzyć Hekima!