> AUDYCJA 24 <


UWAGA!
Zmianie uległ 7. punkt regulaminu fabularnego. Obowiązkowo należy się z nim zapoznać!


UWAGA!
Wprowadzone zostały zmiany dotyczące funkcjonowania Duchów, a rola Szamana została oficjalnie określona. Więcej na ten temat dowiecie się tutaj.


UWAGA!
Pojawił się temat dotyczący rozstrzygania sytuacji, w których osoba, która zobowiązała się do gry daną postacią, przestała pisać na forum. Model postępowania w takich sytuacjach został opisany tutaj.




[22.01 - 05.02]
]Choć najczęściej w południe temperatura dochodzi do 28*C, zdarzają się dni, gdy sięga do 32*C (gdy nie pada). Opady występują niemal każdego dnia, najczęściej rano i późnym popołudniem. Rzadko zajmują cały dzień.



Cytat stycznia nadesłany przez Tiba:
Szczęście jest jak motyl; im bardziej go gonisz, tym bardziej ci ucieka, lecz gdy zwrócisz swoją uwagę ku innym rzeczom, przyfrunie i usiądzie łagodnie na twoim ramieniu
~ Henry David Thoreau

CYTATY ROKU 2016
Mieć rację nie sprawia żadnej przyjemności, jeśli nie można wykazać innym, że się mylą.
~ William Hazlitt; nadesłany przez Talvedu'ul

Dobroczynność nie polega na dawaniu kości psu. Dobroczynność to kość dzielona z psem wówczas, gdy jesteś równie głodny jak on.
~ Jack London - Zew Krwi; nadesłany przez Vasanti Vei

W tym tygodniu bonus - 5 opali - otrzymuje Tene!

Generator statystyk

Felija
Administrator
GatunekLew PłećSamica Wiek5,5 roku Liczba postów:5,262 Dołączył:Jun 2012

STATYSTYKIŻycie: 100
Siła: 84
Zręczność: 88
Spostrzegawczość: 50
Doświadczenie: 14

#1
29-06-2012, 17:44
Prawa autorskie: Malaika, tło: Disney | AtomicIceCream

[Obrazek: duchy.png]

Duchy nie są istotami materialnymi, więc nie można ich dotknąć/zranić/złapać, ani one same nie mogą w żaden sposób dotknąć/zranić/złapać żywej postaci. Postać ducha ma możliwość rozmawiania z innymi postaciami, posiada też umiejętność pokazywania się tylko wybranym osobom. Duchy nie wykazują żadnych magicznych zdolności. 

Duch nie może narzucić żywym postaciom, by go widziały. Duch może chcieć, by dana postać go widziała, jednak to właściciel postaci decyduje, czy jego postać widzi duchy.

Kontakt ze światem żywych ma pewne ograniczenia. Duchy nie mogą pojawiać się w dowolnym miejscu w Krainie. Zawsze są do czegoś przykute. 
Rozróżnia się trzy rodzaje takich okowów, spośród których może wybierać zmarła postać:
1) Miejsce - lokacja ważna w jakiś sposób dla postaci za życia. Najczęściej jest to miejsce śmierci lub legowisko. Zasięg jest dosyć rozległy, bo duch może przemykać po okolicach (np. jeśli takie miejsce znajdzie się w Śnieżnym Lesie, duch ma dostęp do całego działu "Obrzeża Kilimandżaro").
2) Przedmiot - relikwia, najczęściej pozostałość po zmarłym w postaci części ciała czy ozdoby. Duch może objawiać się blisko takiego przedmiotu, a najłatwiej nawiązać z nim kontakt, gdy ów przedmiot zostanie dotknięty. W takim wypadku zjawa ma dostęp do tematu, w którym obecnie znajduje się relikwia.
3) Osoba - opętanie lub stróżowanie, zależnie od nastawienia ducha do swojego nosiciela. Duch stale towarzyszy osobie, która miała dla niego duże znaczenie - może to być ktoś bardzo bliski lub oprawca. W takim wypadku tylko nosiciel może widzieć ducha. Jeśli taka zjawa się postara, nawet niedowiarkowie będą przekonani, że ktoś ich obserwuje.

Dodatkowo każdy duch ma dostęp do Jeziorka Duchów
Żeby zmienić obiekt przykucia, niezbędna jest pomoc Szamana.  

Duchem stróżem Twojej postaci może być postać, która była kiedyś na forum, obecnie gra na forum (jako duch) albo taka, której nigdy tu nie było, np. ktoś z rodziny czy przyjaciół Twojej postaci. Duchem stróżem nie może być postać kanoniczna (Simba, Kiara, Skaza itp.) ani półkanoniczna (Malka, Kopa itp.).


---

Szamani to postacie, które mają wyjątkowo intensywny kontakt ze światem duchów. Doświadczeni szamani są w stanie wyczuć obecność każdej zjawy, nawet jeśli ta usiłuje się przed nimi ukryć.
Szamani są w stanie zmienić obiekt, do którego przywiązany jest dany duch (np. ducha przywiązanego do danego miejsca mogą "przepisać" do innego miejsca lub przedmiotu czy osoby).
Przysługują im PD za pełnioną funkcję.

Szamanem można zostać na dwa sposoby:
1. Poprzez odbycie odpowiedniego szkolenia na fabule.
Kandydat na szamana musi nauczyć się sztuki szamańskiej od innego szamana, prowadząc wątki na głównej fabule lub na marginesie. W przypadku braku chętnych szamanów, kandydat może poprosić Mistrza Gry o przeprowadzenie akcji z NPC-em (postacią wprowadzaną przez MG na potrzeby danego wątku).
2. Z zapisu.
Jeśli bycie szamanem jest niezbędnym elementem dla rozwoju Twojej postaci oraz jej historia wskazuje na to, że rzeczywiście powinna dostać taki tytuł, możesz to zgłosić przy składaniu zapisu do samotników. Należy wtedy w odpowiedni sposób uargumentować (np. w historii postaci), dlaczego powinno się dostać szamana i w jaki sposób postać nabyła odpowiednią wiedzę. Administracja ma prawo odmówić nadania tytułu!

Zostanie szamanem z zapisu ma swoje ograniczenie. Mianowicie, ogranicza go liczba aktywnych fabularnie szamanów. Jeśli na forum jest 3 lub więcej aktywnych szamanów, nie ma możliwości zostania szamanem z zapisu! Nie oznacza to jednak, że w ogóle szamanem zostać nie można. Taka postać jak najbardziej może na fabule nauczyć się sztuki szamańskiej od innego szamana. Jeśli aktywnych szamanów jest mniej niż 3 nic nie stoi na przeszkodzie, aby zapisywać się aż do wypełnienia limitu.

Aktualna liczba szamanów znajduje się poniżej:

1/3 aktywnych szamanów: Liessa
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości