♫ Audycja 36 ♫


Wszystkie audycje znajdziecie na audycje.krollew.pl
Tygodniowy bonus
+5 opali


Otrzymuje Nissa!
  • W temacie Czas i miejsce akcji został dodany nowy podpunkt - Wiedza postaci. Zachęcamy do zapoznania się z nim!
    Pomysłodawcą nowej zasady jest Kykczor, któremu serdecznie dziękujemy.
  • Do grona administacji dołączyła Askari! Życzymy jej powodzenia i owocnej pracy. :D
  • W systemie walk zapis kolejki został poprawiony i pojawił się nowy punkt dotyczący terminów odpisów oraz konsekwencji z nieprzestrzegania ich.
Generator statystyk
Drzewo genealogiczne
Okres zbioru (1 porcja):
Cis pospolity
Wulkan Burgess Shale, Ognisty Las, Źródło Życia
Baobab
Sawanna, Skrawek Sawanny, Źródło Życia, Dżungla
Rooibos
Kilimandżaro, Wzgórze, Wulkan Burgess Shale
Mięta zielona
Wulkan Burgess Shale, Źródło Życia, Sawanna, Wodospad Szczęścia
Pogoda
1-15 sierpnia
23 °C
18 °C
16-31 sierpnia
21 °C
16 °C
Postać miesiąca:
Sierpień

Naiwny, strachliwy i delikatny. Lwie dziecko zagubione pośród sawanny, odnalazło ciepło rodziny w śnieżnym Cesarstwie choć niedawno spotkał nieświadomie prawdziwego ojca.
Cytat sierpnia
Nadesłany przez Zephyra

Zmiana, nie rodzicie się.
Znajdziecie nas na:
Vasanti Vei
Zgryźliwa | Samotnik
*

Gatunek:Lew Płeć:Samica Wiek:Wiek średni Tytuł fabularny:Znachor Liczba postów:2,947 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 82
Zręczność: 88
Spostrzegawczość: 82

#1
29-06-2012, 18:44
Prawa autorskie: Koseki-Leonheart (Kami), tło Disney / OwlyBlue (Ghalib)
Tytuł pozafabularny: Główny Administrator / Prowadzący Radia / Mistrz Kalamburów

Duchy
Istoty niematerialne, nie można ich dotknąć/zranić/złapać, ani one same też nie mogą w żaden sposób dotknąć/zranić/złapać żywej postaci. Postać ducha ma możliwość rozmawiania z innymi postaciami, posiada też umiejętność pokazywania się tylko wybranym osobom. Duchy nie wykazują żadnych magicznych zdolności. 

Duch może objawiać swą obecność żywym postaciom. Nawet jeśli dana postać nie jest w stanie dostrzec ducha, to, jeśli zmarły tego chce, postać musi w jakiś sposób odczuwać jego obecność, np. słyszeć go czy mieć poczucie bycia obserwowanym.

Kontakt ze światem żywych ma pewne ograniczenia. Duchy nie mogą pojawiać się w dowolnym miejscu w Krainie. Zawsze są do czegoś przykute.
Rozróżnia się trzy rodzaje takich okowów, spośród których może wybierać zmarła postać:
1) Miejsce - lokacja ważna w jakiś sposób dla postaci za życia. Najczęściej jest to miejsce śmierci lub legowisko. Zasięg jest dosyć rozległy, bo duch może przemykać po okolicach (np. jeśli takie miejsce znajdzie się w Śnieżnym Lesie, duch ma dostęp do całego działu "Obrzeża Kilimandżaro").
2) Przedmiot - relikwia, najczęściej pozostałość po zmarłym w postaci części ciała czy ozdoby. Duch może objawiać się blisko takiego przedmiotu, a najłatwiej nawiązać z nim kontakt, gdy ów przedmiot zostanie dotknięty. W takim wypadku zjawa ma dostęp do tematu, w którym obecnie znajduje się relikwia.
3) Osoba - opętanie lub stróżowanie, zależnie od nastawienia ducha do swojego nosiciela. Duch stale towarzyszy osobie, która miała dla niego duże znaczenie - może to być ktoś bardzo bliski lub oprawca. W takim przypadku nosiciel nigdy nie jest całkowicie sam, gdzieś na granicy swoich zmysłów wyczuwa obecność ducha, a gdy ten się objawia - tym silniej odczuwa jego obecność (widząc czy słysząc, zwłaszcza kiedy zjawa szczególnie się postara). Duch przykuty do postaci może również objawiać się pozostałym postaciom zgodnie z ogólnymi zasadami.

Dodatkowo każdy duch ma dostęp do Jeziorka Duchów.
Żeby zmienić obiekt przykucia, niezbędna jest pomoc szamana lub zaklinacza.  

Duchem stróżem Twojej postaci może być postać, która była kiedyś na forum, obecnie gra na forum (jako duch) albo taka, której nigdy tu nie było, np. ktoś z rodziny czy przyjaciół Twojej postaci. Duchem stróżem nie może być postać kanoniczna (Simba, Kiara, Skaza itp.) ani półkanoniczna (Malka, Kopa itp.).

Szamani i zaklinacze
Szamani to postacie, które mają wyjątkowo intensywny kontakt ze światem duchów. Są w stanie wyczuć obecność każdej zjawy, nawet jeśli ta usiłuje się przed nimi ukryć.
Zaklinacze to wędrowni samotnicy zajmujący się sztuką szamańską. Są równoprawni ze stadnymi szamanami.

W miarę rozwoju talentu spirytualnego postacie zdobywają kolejne zdolności:
Uczeń Szamana - potrafi zauważyć w otoczeniu nawet te duchy, które nie próbują się ujawniać śmiertelnikom i dobrze słyszy ich mowę
Młodszy Szaman - mając odpowiednie składniki może znaleźć drogę do miejsca, w którym przebywa poszukiwany duch*
Szaman - nie musi szukać duchów, bo zna rytuały, które sprowadzą poszukiwaną zjawę do niego, niezależnie od jej obiektu przykucia; inne obrzędy pozwalają mu na przeniesieniu więzi ducha do innego przedmiotu, miejsca lub osoby  

Szamanom i zaklinaczom przysługuje łącznie 30 PD za pełnioną funkcję. Młodsi szamani/zaklinacze otrzymują 20 PD.

Rytuał
W celu wykonania czynności dostępnych tylko dla Szamana i Młodszego Szamana należy odprawić rytuał, do którego potrzeba co najmniej jednego z poniższych składników (w zależności od stopnia ich zaawansowania):
▸ fragmentu ciała albo przedmiotu, który należał do ducha za życia lub pochodził z jego schronienia, np. kamień z legowiska (Młodszy Szaman),
▸ krwi bliskiej osoby zmarłego (Szaman).

Każdy rytuał powoduje straty energii życiowej szamana/zaklinacza, odpowiednio:
▶ Za lokalizację ducha - minus 5 HP.
▶ Za przyzwanie ducha - minus 10 HP.
▶ Za zmianę obiektu, do którego przywiązany jest duch - minus 15 HP.
W przypadku przeprowadzania rytuału przez kilku szamanów/zaklinaczy, straty energii dzielą się na tyle równych części, ilu szamanów/zaklinaczy bierze udział w przeprowadzaniu rytuału. Straty energii zaokrąglamy w dół, a więc z korzyścią dla postaci.

* Przy przeprowadzaniu rytuału mającego na celu zlokalizowanie ducha, szaman/zaklinacz nie jest w stanie od razu wskazać miejsca, w którym przebywa dany duch, lecz jest do niego prowadzony za pomocą pojawiających się w jego umyśle obrazów.

Rytuały odbywają się pod kontrolą Mistrza Gry (są przez niego prowadzone lub przynajmniej zatwierdzane).

Jak zostać zaklinaczem?
1. Poprzez odbycie odpowiedniego szkolenia na fabule.
Kandydat na szamana/zaklinacza może nauczyć się sztuki szamańskiej od innego szamana/zaklinacza, prowadząc wątki na głównej fabule lub na marginesie. W przypadku braku chętnych szamanów/zaklinaczy, kandydat może poprosić Mistrza Gry o przeprowadzenie akcji z NPC-em (postacią wprowadzaną przez MG na potrzeby danego wątku).

2. Poprzez napisanie opowiadania.
Alternatywna forma, która nie wymaga pomocy MG ani drugiego gracza, wystarczy tylko trochę czasu i energii. Wystarczy napisać krótkie (umownie – min. 2 strony w Wordzie) opowiadanie, które musi zawierać następujące elementy:
- przedstawienie mentora naszej postaci
- krótki opis szkolenia (jak długo trwało, jak wyglądało etc.)
- opis akcji, która pokazywałaby jak nasza postać sprawdza się w nowo nauczonym fachu (najważniejsza część, która powinna zajmować najwięcej objętości tekstu!)

◆ Temat akcji jest dowolny, do wyboru użytkownika (np. porozumiewanie się z duchami, lokalizacja ducha), lecz musisz najpierw zamieścić propozycję tematu w tym temacie. Po zaakceptowaniu tematu należy umieścić opowiadanie w tym dziale, po czym jest ono oceniane przez administrację/MG pod względem merytorycznym oraz długości (i poprawności językowej, jeżeli ktoś jest bardzo na bakier z ortografią!).
◆ W opowiadaniu postać jest na poziomie Młodszego Zaklinacza/Młodszego Szamana i ten tytuł otrzymuje po zaakceptowaniu przez administrację.
Pełnoprawnym Zaklinaczem/Szamanem można zostać po odpowiednio długim wykonywaniu swego fachu fabularnie. O tym, czy postać już zasługuje na ten tytuł, decyduje administracja, zgłoszenia awansu umieszczamy w uprzednio założonym temacie z opowiadaniem.

Opowiadanie można także złożyć wraz z zapisem, by postać od razu wkroczyła na forum jako Młodszy Zaklinacz!

Z uzasadnionych przyczyn administracja może nie zezwolić na zdobycie tytułu przez opowiadanie.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości