♫ Audycja 36 ♫


Wszystkie audycje znajdziecie na audycje.krollew.pl
Tygodniowy bonus
+5 opali


Otrzymuje Sin!
Generator statystyk
Drzewo genealogiczne
Okres zbioru (2 porcje):
Cis pospolity
Wulkan Burgess Shale, Ognisty Las, Źródło Życia
Baobab
Sawanna, Skrawek Sawanny, Źródło Życia, Dżungla
Akacja
Skrawek Sawanny, Ognisty Step, Ognisty Las, Dolina Spokoju
Rooibos
Kilimandżaro, Wzgórze, Wulkan Burgess Shale
Mięta zielona
Wulkan Burgess Shale, Źródło Życia, Sawanna, Wodospad Szczęścia
Kigelia afrykańska
Sawanna, Skrawek Sawanny, Źródło Życia, Dżungla
Modligroszek różańcowy
Dżungla, Kilimandżaro

Imbir
Skrawek Sawanny, Równina, Ognisty Step
Kocimiętka
Upendi
Boswellia
Ognisty Las, Księżycowa Polana, Dżungla, Oaza
Lulek czarny
Oaza, Źródło Życia
Hibiskus
Oaza, Sawanna, Równina, Ognisty Step
Bligia pospolita
Dżungla, Kilimandżaro
Szałwia
Wulkan Burgess Shale, Złota Skała, Kanion
Melisa
Kanion, Wąwóz, Skalisty Wąwóz Śmierci, Jaskinie nad rzeką
Pogoda
1-15 maja
31 °C
26 °C
16-31 maja
27 °C
22 °C
Nastąpiła przerwa od burz, ale opady wciąż są częste i intensywne. Na otwartych przestrzeniach hulają ciepłe wiatry.
Postać miesiąca:
Maj

Haiku o pełnym przygód życiu utalentowanego Gydy
i o jego przyjacielu bardzie Kuro:

wybrałem podróż –
o świcie spadł w lesie śnieg
leciało pióro
Cytat maja
Nadesłany przez Sprike'a

Ten tu podziurawiony chyba-jednak-nie-Skadim miał straszliwe szczęście, że wyłożył się akurat na tym terenie. Od razu ma zapewnioną pełną opiekę: licencjonowany uzdrowiciel, zielonookie wsparcie psychiczne, ba jest nawet ktoś od kontaktów w relacji martwy-żywy, gdyby nie udało się mu jednak z tego wyjść.
~ Athastan, Na ratunek
Znajdziecie nas na:
Vasanti Vei
Zgryźliwa | Samotnik
*
Gatunek:Lew Płeć:Samica Wiek:Wiek średni Tytuł fabularny:Znachor Tytuł pozafabularny:Główny Administrator / Prowadzący Radia / Mistrz Kalamburów Liczba postów:2,905 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 82
Zręczność: 88
Spostrzegawczość: 82
Doświadczenie:


Poziom ostrzeżeń: 0%
#1
03-08-2017, 00:48
Prawa autorskie: Koseki-Leonheart (Kami), tło Disney / OwlyBlue (Ghalib)

Medycy to postacie należące do stad, które zajmują się opatrywaniem ran i leczeniem tych członków stada, których miała nieszczęście dotknąć choroba. Używają w tym celu ziół, mikstur i innych medykamentów, takich jak miód, sól i węgiel. Znają się także na trujących roślinach.

Znachorzy to wędrowni samotnicy zajmujący się sztuką medyczną. Są równoprawni ze stadnymi medykami.

Co przysługuje każdemu medykowi/znachorowi?
- własny początkowy zestaw ziół i medykamentów leczniczych (po 2 sztuki z każdego rodzaju)
- 40 PD za pełnioną funkcję.

Gdy medyk odejdzie ze stada, to automatycznie otrzymuje tytuł znachora. Taka osoba nie dostaje PD (otrzymała je z poprzedniego tytułu) ani pakietu ziół. Posiadanie jakichkolwiek ziół zależy od dogadania się ze stadem, a jeśli porozumienie nie nastąpi, to znachor zdobywa je na własną rękę, przez wyprawę lub grabież.

Uzdrowiciele, czyli medycy i znachorzy, mają obowiązek prowadzenia spisu medykamentów!
Medycy - w stadnych spisach (umieszczamy je w sprawach stada); znachorzy (także należący do band) - w rejestrze ziół w odpowiednim temacie.
Po zużyciu czy nabyciu któregoś z medykamentów, uzdrowiciel jest obowiązany do uaktualnienia swojego spisu. Jeśli nie uczyni tego w przeciągu dwóch dni od zużycia/nabycia medykamentu, może ponieść karę w postaci utraty części ziół.

Ścieżka rozwoju:
1. Uczeń Medyka/Znachora
Szkolony pod okiem bardziej doświadczonej osoby, ma możliwość zbierania ziół, jednak nie potrafi jeszcze samodzielnie ich wykorzystywać.
2. Młodszy Medyk/Znachor (premia: +25 PD)
Jest uzdrowicielem, jednak tylko w podstawowym stopniu - posiada wiedzę dotyczącą medykamentów oraz trucizn i jest w stanie wyleczyć podstawowe dolegliwości, jednak nie potrafi sporządzać mikstur.
3. Medyk/Znachor (premia: +15 PD, łącznie 40)
Niestraszne mu mikstury i skomplikowane przypadki, doświadczony w swoim fachu.

Nie można zostać uzdrowicielem bez przejścia przez etap Młodszego Medyka/Znachora. By dostać awans, trzeba przeprowadzić kilka akcji fabularnych związanych z leczeniem, a potem zgłosić się w temacie ze swoim opowiadaniem - o jego powodzeniu lub nie decyduje administracja.


Jak zostać uzdrowicielem?
1. Poprzez odbycie odpowiedniego szkolenia na fabule.
Kandydat na znachora musi nauczyć się leczenia od innego uzdrowiciela, prowadząc wątki na głównej fabule lub na marginesie. W przypadku braku chętnych uzdrowicieli, kandydat może poprosić Mistrza Gry o przeprowadzenie akcji z NPC-em (postacią wprowadzaną przez MG na potrzeby danego wątku). Patrz: Zapisy na akcje z MG.
Takie szkolenie, niezależnie od tego, czy jest prowadzone przez czyjąś postać czy przez MG, musi zostać zatwierdzone przez administrację i uznane za zakończone sukcesem.

2. Poprzez napisanie opowiadania.
Alternatywna forma, która nie wymaga pomocy MG ani drugiego gracza, wystarczy tylko trochę czasu i energii. Wystarczy napisać krótkie (umownie – min. 2 strony w Wordzie) opowiadanie, które musi zawierać następujące elementy:
- przedstawienie mentora naszej postaci
- krótki opis szkolenia (jak długo trwało, jak wyglądało etc.)
- opis akcji, która pokazywałaby jak nasza postać sprawdza się w nowo nauczonym fachu (najważniejsza część, która powinna zajmować najwięcej objętości tekstu!)
Temat akcji jest dowolny, do wyboru użytkownika (np. leczenie konkretnej choroby, urazu, zranienia), lecz musisz najpierw zamieścić propozycję tematu w tym temacie. Po zaakceptowaniu tematu należy umieścić opowiadanie w tym dziale, po czym jest ono oceniane przez administrację/MG pod względem merytorycznym oraz długości (i poprawności językowej, jeżeli ktoś jest bardzo na bakier z ortografią!).

W opowiadaniu postać jest na poziomie Młodszego Znachora/Młodszego Medyka i ten tytuł otrzymuje po zaakceptowaniu przez administrację! Tytuł pełnoprawnego Znachora/Medyka otrzymuje się po odpowiednio długim wykonywaniu swego fachu fabularnie, co zostało nadmienione wyżej.
Opowiadanie można także złożyć wraz z zapisem, by postać od razu wkroczyła na forum jako Młodszy Znachor!
Z uzasadnionych przyczyn administracja może nie zezwolić na zdobycie tytułu przez opowiadanie.



Czy można znać zioła, nie będąc uzdrowicielem?
Generalnie - nie. Można kojarzyć pojedyncze zioła, np. miętę po jej charakterystycznym zapachu, jeżeli zostało to postaci przekazane na fabule przez uzdrowiciela.
Istnieje możliwość posiadania postaci mającej niewielkie doświadczenie w zielarstwie na start - przy wysyłaniu zapisu możesz zamieścić wzmiankę z prośbą o możliwość znajomości jednego zioła (trującego lub leczniczego), co jest przyzwoleniem na jego zbieranie. Musi to być jednak uzasadnione w historii postaci!
Ta możliwość dotyczy tylko nowych postaci, po zaakceptowaniu zapisu i rozpoczęciu gry nie można już z niej skorzystać.

Jak zdobyć medykamenty?
- poprzez zbieranie ich na fabule (patrz: Występowanie i zbiór ziół)
- poprzez kupno za opale u Hekimy (patrz: Sklepik Hekimy) lub innej postaci-NPC-a

Gdzie trzymane są medykamenty?
Medycy najczęściej trzymają swoje zbiory w jaskiniach, norach i innych miejscach, które gwarantują bezpieczeństwo ziół nawet podczas pory deszczowej.
Wędrowni znachorzy, a także niektórzy medycy posiłkują się też skórzanymi torbami lub workami, które ułatwiają przenoszenie ziół z miejsca na miejsce. Przedmioty te można nabyć u Hekimy za odpowiednią liczbę opali.

Czy istnieje możliwość kradzieży medykamentów?
Owszem, jednak należy mieć na uwadze, że właściciel medykamentów musi mieć czas na reakcję. Nie można wejść do tematu, w którym znajdują się medykamenty i zabrać je w jednym poście, chyba że są to medykamenty należące do naszej postaci albo medyka jej stada lub bandy. W innych przypadkach, odstęp pomiędzy postami powinien wynosić przynajmniej dwie pełne doby.


Temat autorstwa Vasanti Vei, Venety i Samiyi.
Odpowiedz Ostrzeż


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości