Tygodniowy bonus +5 opali Otrzymuje Warsir!
|
|
Drzewo genealogiczne
Okres zbioru (1 porcja):
Cis pospolity
Wulkan Burgess Shale, Ognisty Las, Źródło Życia |
Pogoda
|
Postać miesiąca:
Sierpień Naiwny, strachliwy i delikatny. Lwie dziecko zagubione pośród sawanny, odnalazło ciepło rodziny w śnieżnym Cesarstwie choć niedawno spotkał nieświadomie prawdziwego ojca.
|
Cytat września
Nadesłany przez Vasanti Vei
Stężenie fanatyków księżyca na poziomie zerowym kazało mu się zastanowić, czy przypadkiem nie zabłądził.
~ Gunter, Wodospad w Ognistym Lesie
|
Felija Administrator Gatunek:Lew Płeć:Samica Wiek:5,5 roku Liczba postów:4,347 Dołączył:Cze 2012 STATYSTYKI
Życie: 100
Siła: 84 Zręczność: 88 Spostrzegawczość: 50 Doświadczenie: 14 |
19-08-2015, 16:49
Prawa autorskie: Malaika, tło: Disney | AtomicIceCream
Walka
Walkę prowadzi jeden z Mistrzów Gry. Podczas walki brane są pod uwagę przede wszystkim statystyki postaci i to, co wyniknie z rzutów kostką wykonanych przez MG. Siła odpowiada za skuteczność ataków. Zręczność odpowiada za skuteczność uników (obrony). Spostrzegawczość wpływa na wielkość bonusu do ataku lub obrony. By obliczyć skuteczność ataku, MG rzuca kostką k30 (czyli taką, gdzie może wypaść 1, 2, 3, ... 29, 30). (liczba punktów siły postaci atakującej + wynik rzutu k30) - liczba punktów siły postaci broniącej się = skuteczność ataku By obliczyć skuteczność uniku (obrony), MG również rzuca kostką k30. (liczba punktów zręczności postaci broniącej się + wynik rzutu k30) - liczba punktów zręczności zręczności postaci atakującej) = skuteczność obrony Do każdego ataku i uniku wlicza się bonus w postaci 1/4 punktów spostrzegawczości danej postaci. Po każdym ataku i uniku MG rzuca kostką k6 (ma ona 1, 2, 3, 4, 5 i 6 oczek). Jeśli MG wyrzuci 6, to bonus do skuteczności ataku lub uniku wzrasta do 1/2 wartości punktów spostrzegawczości danej postaci. Jeśli liczba punktów spostrzegawczości jest nieparzysta, to liczbę bonusowych punktów zaokrąglamy w górę (np. gdy postać ma 75 pkt. spostrzegawczości, bonus wynosi 38). Walka trwa, dopóki któraś z postaci się nie podda lub dopóki którejś z postaci nie pozostanie mniej niż 11 pkt. życia (patrz temat: Punkty życia). W jednej walce jest do zdobycia 25 PD, przy czym: - osoba wygrana musi zdobyć ponad połowę PD (czyli co najmniej 13) - osoba przegrana musi zdobyć co najmniej 5 (bo nawet jak zostanie pokonana z łatwością, to powinna wynieść z tego jakąś naukę). Pozostałe 7 PD MG przyznaje osobie, która w swoich postach wykazała się większą rozwagą i kreatywnością (np. postać podczas walki sprawnie wykorzystywała elementy terenu, zwracała uwagę na słabe punkty przeciwnika, pogodę, porę dnia i inne czynniki, które mogłyby wpłynąć na wynik walki). UWAGA! Mistrz Gry ma prawo nie wziąć pod uwagę wyniku rzutów kostką, jeśli będzie to uzasadnione treścią postów graczy (ich kreatywnością odnośnie sposobów ataku/obrony, wykorzystywaniu układu terenu, innych obiektów, mocnych stron postaci, słabych stron przeciwnika itp.). Porwania Na forum dozwolone są również porwania. By porwać inną postać, należy najpierw pokonać ją w walce. Dozwolone są także tortury, jednak muszą się one odbywać w granicach dobrego smaku. Mistrz Gry czuwa nad wszelkimi wątkami zawierającymi w sobie tortury i wtrąca się w razie potrzeby. Oprawcy mogą używać jako "narzędzi tortur" swoich kłów, pazurów oraz przedmiotów naturalnego pochodzenia (np. kamieni). Przy transportowaniu i torturowaniu porwanej postaci musicie się wykazać inwencją twórczą: liany jako lina czy "siatka", zwykłe przenoszenie, polewanie ran solanką... Pamiętajcie tylko, że można do tego używać jedynie przedmiotów i substancji dostępnych w Afryce lub takich, które może stworzyć Hekima! --- Przykładowa walka: Statystyki LWICY: Siła: 76 Zręczność: 87 Spostrzegawczość: 60 Statystyki LWA: Siła: 90 Zręczność: 76 Spostrzegawczość: 82 Rozpoczyna się walka. Zainicjował ją Lew, dlatego on zaczyna. Post Lwa Podbiega do Lwicy i rzuca się na nią z pazurami. Mistrz Gry najpierw rzuca kostką k30. Wypadło 10. Lew ma 90 siły. Lwica ma 76 siły. Siła Lwa > siła Lwicy Siła Lwa - siła Lwicy = 14 Wynik k30 (10) + różnica pomiędzy siłą Lwa a siłą Lwicy (14) + 1/4 spostrzegawczości Lwa (20,5 zaokrąglone w górę=21) = 10+14+21 = 45 Następnie Mistrz Gry rzuca kostka k6. Wypadło 2, więc nic się nie dzieje. Gdyby wypadło 6, to Lew miałby bonus w postaci połowy punktów spostrzegawczości (41 pkt.). Post Lwicy Odskakuje. Mistrz Gry najpierw rzuca kostką k30. Wypadło 17. Lew ma 76 zręczności. Lwica ma 87 zręczności. Zręczność Lwicy > zręczność Lwa Zręczność Lwicy - zręczność Lwa = 11 Wynik k30 (17) + różnica pomiędzy zręcznością Lwicy a zręcznością Lwa (11) + 1/4 spostrzegawczości Lwicy (15) = 17+11+15 = 43 Następnie Mistrz Gry rzuca kostką k6. Wypadło 6, więc bonus ze spostrzegawczości wzrasta do połowy wartości punktów spostrzegawczości (30 pkt.). 17+11+30=58 wynik Lwicy (58) > wynik Lwa (45) Post MG Unik Lwicy udał się. Gdyby atak Lwa był silniejszy niż unik Lwicy np. o 10 punktów (np. 68-58=10), to wtedy Lwica traciłaby punkty życia w liczbie połowy z tego wyniku (10:2=5). Czyli Lwica traciłaby 5 punktów życia. Opracowała: Felija |
|||
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości