Tygodniowy bonus +5 opali Otrzymuje Warsir!
|
|
Drzewo genealogiczne
Okres zbioru (1 porcja):
Cis pospolity
Wulkan Burgess Shale, Ognisty Las, Źródło Życia |
Pogoda
|
Postać miesiąca:
Sierpień Naiwny, strachliwy i delikatny. Lwie dziecko zagubione pośród sawanny, odnalazło ciepło rodziny w śnieżnym Cesarstwie choć niedawno spotkał nieświadomie prawdziwego ojca.
|
Cytat września
Nadesłany przez Vasanti Vei
Stężenie fanatyków księżyca na poziomie zerowym kazało mu się zastanowić, czy przypadkiem nie zabłądził.
~ Gunter, Wodospad w Ognistym Lesie
|
Vasanti Vei Zgryźliwa | Iskra Gatunek:Lew Płeć:Samica Wiek:Wiek średni Tytuł fabularny:Medyk Liczba postów:2,979 Dołączył:Cze 2012 STATYSTYKI
Życie: 100
Siła: 82 Zręczność: 88 Spostrzegawczość: 82 |
29-06-2012, 18:44
Prawa autorskie: Koseki-Leonheart (Kami), tło Disney / OwlyBlue (Ghalib)
Tytuł pozafabularny: Główny Administrator / Prowadzący Radia / Mistrz Kalamburów / Najpiękniejsze miano Duchy
Istoty niematerialne, nie można ich dotknąć/zranić/złapać, ani one same też nie mogą w żaden sposób dotknąć/zranić/złapać żywej postaci. Postać ducha ma możliwość rozmawiania z innymi postaciami, posiada też umiejętność pokazywania się tylko wybranym osobom. Duchy nie wykazują żadnych magicznych zdolności. Duch może objawiać swą obecność żywym postaciom. Nawet jeśli dana postać nie jest w stanie dostrzec ducha, to, jeśli zmarły tego chce, postać musi w jakiś sposób odczuwać jego obecność, np. słyszeć go czy mieć poczucie bycia obserwowanym.
Kontakt ze światem żywych ma pewne ograniczenia. Duchy nie mogą pojawiać się w dowolnym miejscu w Krainie. Zawsze są do czegoś przykute. Rozróżnia się trzy rodzaje takich okowów, spośród których może wybierać zmarła postać: 1) Miejsce - lokacja ważna w jakiś sposób dla postaci za życia. Najczęściej jest to miejsce śmierci lub legowisko. Zasięg jest dosyć rozległy, bo duch może przemykać po okolicach (np. jeśli takie miejsce znajdzie się w Śnieżnym Lesie, duch ma dostęp do całego działu "Obrzeża Kilimandżaro"). 2) Przedmiot - relikwia, najczęściej pozostałość po zmarłym w postaci części ciała czy ozdoby. Duch może objawiać się blisko takiego przedmiotu, a najłatwiej nawiązać z nim kontakt, gdy ów przedmiot zostanie dotknięty. W takim wypadku zjawa ma dostęp do tematu, w którym obecnie znajduje się relikwia. 3) Osoba - opętanie lub stróżowanie, zależnie od nastawienia ducha do swojego nosiciela. Duch stale towarzyszy osobie, która miała dla niego duże znaczenie - może to być ktoś bardzo bliski lub oprawca. W takim przypadku nosiciel nigdy nie jest całkowicie sam, gdzieś na granicy swoich zmysłów wyczuwa obecność ducha, a gdy ten się objawia - tym silniej odczuwa jego obecność (widząc czy słysząc, zwłaszcza kiedy zjawa szczególnie się postara). Duch przykuty do postaci może również objawiać się pozostałym postaciom zgodnie z ogólnymi zasadami. Dodatkowo każdy duch ma dostęp do Jeziorka Duchów. Żeby zmienić obiekt przykucia, niezbędna jest pomoc szamana lub zaklinacza. ◆ Duchem stróżem Twojej postaci może być postać, która była kiedyś na forum, obecnie gra na forum (jako duch) albo taka, której nigdy tu nie było, np. ktoś z rodziny czy przyjaciół Twojej postaci. Duchem stróżem nie może być postać kanoniczna (Simba, Kiara, Skaza itp.) ani półkanoniczna (Malka, Kopa itp.). Szamani i zaklinacze
Szamani to postacie, które mają wyjątkowo intensywny kontakt ze światem duchów. Są w stanie wyczuć obecność każdej zjawy, nawet jeśli ta usiłuje się przed nimi ukryć.Zaklinacze to wędrowni samotnicy zajmujący się sztuką szamańską. Są równoprawni ze stadnymi szamanami. W miarę rozwoju talentu spirytualnego postacie zdobywają kolejne zdolności: ▸ Uczeń Szamana - potrafi zauważyć w otoczeniu nawet te duchy, które nie próbują się ujawniać śmiertelnikom i dobrze słyszy ich mowę ▸ Młodszy Szaman - mając odpowiednie składniki może znaleźć drogę do miejsca, w którym przebywa poszukiwany duch* ▸ Szaman - nie musi szukać duchów, bo zna rytuały, które sprowadzą poszukiwaną zjawę do niego, niezależnie od jej obiektu przykucia; inne obrzędy pozwalają mu na przeniesieniu więzi ducha do innego przedmiotu, miejsca lub osoby Szamanom i zaklinaczom przysługuje łącznie 30 PD za pełnioną funkcję. Młodsi szamani/zaklinacze otrzymują 20 PD.
Rytuał
W celu wykonania czynności dostępnych tylko dla Szamana i Młodszego Szamana należy odprawić rytuał, do którego potrzeba co najmniej jednego z poniższych składników (w zależności od stopnia ich zaawansowania):▸ fragmentu ciała albo przedmiotu, który należał do ducha za życia lub pochodził z jego schronienia, np. kamień z legowiska (Młodszy Szaman), ▸ krwi bliskiej osoby zmarłego (Szaman). Każdy rytuał powoduje straty energii życiowej szamana/zaklinacza, odpowiednio: ▶ Za lokalizację ducha - minus 5 HP. ▶ Za przyzwanie ducha - minus 10 HP. ▶ Za zmianę obiektu, do którego przywiązany jest duch - minus 15 HP. W przypadku przeprowadzania rytuału przez kilku szamanów/zaklinaczy, straty energii dzielą się na tyle równych części, ilu szamanów/zaklinaczy bierze udział w przeprowadzaniu rytuału. Straty energii zaokrąglamy w dół, a więc z korzyścią dla postaci. * Przy przeprowadzaniu rytuału mającego na celu zlokalizowanie ducha, szaman/zaklinacz nie jest w stanie od razu wskazać miejsca, w którym przebywa dany duch, lecz jest do niego prowadzony za pomocą pojawiających się w jego umyśle obrazów. Rytuały odbywają się pod kontrolą Mistrza Gry (są przez niego prowadzone lub przynajmniej zatwierdzane). Jak zostać zaklinaczem?
1. Poprzez odbycie odpowiedniego szkolenia na fabule.Kandydat na szamana/zaklinacza może nauczyć się sztuki szamańskiej od innego szamana/zaklinacza, prowadząc wątki na głównej fabule lub na marginesie. W przypadku braku chętnych szamanów/zaklinaczy, kandydat może poprosić Mistrza Gry o przeprowadzenie akcji z NPC-em (postacią wprowadzaną przez MG na potrzeby danego wątku). 2. Poprzez napisanie opowiadania. Alternatywna forma, która nie wymaga pomocy MG ani drugiego gracza, wystarczy tylko trochę czasu i energii. Wystarczy napisać krótkie (umownie – min. 2 strony w Wordzie) opowiadanie, które musi zawierać następujące elementy: - przedstawienie mentora naszej postaci - krótki opis szkolenia (jak długo trwało, jak wyglądało etc.) - opis akcji, która pokazywałaby jak nasza postać sprawdza się w nowo nauczonym fachu (najważniejsza część, która powinna zajmować najwięcej objętości tekstu!) ◆ Temat akcji jest dowolny, do wyboru użytkownika (np. porozumiewanie się z duchami, lokalizacja ducha), lecz musisz najpierw zamieścić propozycję tematu w tym temacie. Po zaakceptowaniu tematu należy umieścić opowiadanie w tym dziale, po czym jest ono oceniane przez administrację/MG pod względem merytorycznym oraz długości (i poprawności językowej, jeżeli ktoś jest bardzo na bakier z ortografią!). ◆ W opowiadaniu postać jest na poziomie Młodszego Zaklinacza/Młodszego Szamana i ten tytuł otrzymuje po zaakceptowaniu przez administrację. Pełnoprawnym Zaklinaczem/Szamanem można zostać po odpowiednio długim wykonywaniu swego fachu fabularnie. O tym, czy postać już zasługuje na ten tytuł, decyduje administracja, zgłoszenia awansu umieszczamy w uprzednio założonym temacie z opowiadaniem. Opowiadanie można także złożyć wraz z zapisem, by postać od razu wkroczyła na forum jako Młodszy Zaklinacz!
Z uzasadnionych przyczyn administracja może nie zezwolić na zdobycie tytułu przez opowiadanie. |
|||
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości