♫ Audycja 36 ♫


Wszystkie audycje znajdziecie na audycje.krollew.pl
Tygodniowy bonus
+5 opali


Otrzymuje Warsir!
  • Forum zostało zarchiwizowane i dostępne jest jedynie w wersji do odczytu - poza ShoutBoxem i tematami pozafabularnymi. Dziękujemy za wspólną grę!
  • Oficjalny kanał na discordzie - do kontaktu z graczami.
  • Stale aktywny pozostaje dział z pożegnaniami, gdzie każdy będzie mógł dopisać swoje.
  • NIE zgadzamy się na kopiowanie jakiejkolwiek części tego forum, także po jego zamknięciu.

    ~ Administracja Król Lew PBF (2006-2018)
Generator statystyk
Drzewo genealogiczne
Okres zbioru (1 porcja):
Cis pospolity
Wulkan Burgess Shale, Ognisty Las, Źródło Życia
Pogoda
1-15 września
21 °C
16 °C
16-30 września
23 °C
17 °C
Postać miesiąca:
Sierpień

Naiwny, strachliwy i delikatny. Lwie dziecko zagubione pośród sawanny, odnalazło ciepło rodziny w śnieżnym Cesarstwie choć niedawno spotkał nieświadomie prawdziwego ojca.
Cytat września
Nadesłany przez Vasanti Vei

Stężenie fanatyków księżyca na poziomie zerowym kazało mu się zastanowić, czy przypadkiem nie zabłądził.
Znajdziecie nas na:
Venety
Rekrut
*

Płeć:Samica Wiek:Wiek średni Liczba postów:1,177 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 72
Zręczność: 75
Spostrzegawczość: 69
Doświadczenie: 105

#1
17-01-2016, 13:12
Prawa autorskie: Bjorn | BaxiaArt
Tytuł pozafabularny: Administrator / Pomoc Techniczna

Myr napisał(a):a aj chce aby gepard miał 160 stat do rozdania bo gepardy najsłabszy kot w afryce a staty ma większe niz niedźwiedź. Gepcie sa szybkie i tyle. Gepardowi większość zwierząt zajmue żarcie x), siła jego jest głównie z rozpędu i tyle.
To doszukiwanie sie logiki jest śmieszne tutaj x) na klu jej bardzo brak xp
Określicie ,jak przedmówczyni pisała, jaka ta afryka wasza jest bo widzę, ze macie problemy.

Kami napisał(a):Albo w ogóle usunąć Geparda z tych 'samych statów' co Lew i rozpisać mu nowe?

Genbu napisał(a):Jak już marudzimy wszyscy to i ja się dołączę.
Jestem za usunięciem statów całkowicie. Skoro to forum fabularne a nie typowy rpg.
Zamiast się skupiać na sztucznych i nudnych polowaniach lepiej dać wolną rękę MG w tworzeniu fabuły dla gracza. Nie tylko w sesjach pobocznych, których pragną ale mieszać tez niespodziewanie na fabule.

Genbu napisał(a):PYTANIE! Żeby nie było uznane że to offtop.

Czy zamiast statów nie mogłyby być atrybuty + wady i zalety danej postaci? łatwiej wtedy nawet przeprowadzać fabułę dla mg takiemu graczowi bo wchodzi w profil i dopatruje się wszystkiego wykorzystując to. Mniejszy sajgon niż ze statami.

Felija napisał(a):Czy ja wiem, czy mniejszy sajgon? PDki by straciły znaczenie, a, co za tym idzie, akcje z MG, te nieszczęsne polowania, o liście aktywnych nie wspominając. Nie brzmi to źle, ale ja osobiście mam wątpliwości, czy to by zadziałało. Po prostu nie widzę tu pola dla rozwoju postaci, tak jak jest w przypadku stat.

Genbu napisał(a):Atrybuty można zwiększać lub zmniejszać tak samo przez odgrywaną fabułę za pośrednictwem mg zmieniać wady i zalety. Wiadomo, że nie byłoby to proste do osiągnięcia a najłatwiej to zorganizowane podczas większego eventu z przygodą. Gdzie byłaby taka możliwość rozwoju postaci a nie w kółko na tych samych polowaniach.
Odciążeni byliby mg od tych polowań w zamian mogliby skupić się na czymś innym. A i gracze z pewnością ucieszyliby się z czegoś innego. I tak też musieliby się nieźle wysilić by zdobyć osiągnięcie.
Także to co ktoś już ma zdobyte nic by nie stracił.

Felija napisał(a):Do tego trzeba by napisać rozbudowany system i - przede wszystkim - mieć na niego pomysł, którego ja nie mam, a na pewno nie na tę chwilę. Jeśli Ty masz wizję tego, jak by to miało wyglądać, to napisz w Propozycjach, rozważymy to.
Kojarzy mi się z umiejętnościami i talentami w heroesach V. ;)

Felija napisał(a):Dziewczyny, o gepardach pisaliśmy na sb już ileś razy, ale powtórzę - gepard będzie miał obniżone staty podczas planowanej reformy stat innych zwierząt, ale zrozumcie, że nie będę się za to zabierać, kiedy mam kupę nauki. Nie jesteśmy maszynami, wiecie, mamy swoje ograniczenia.

---

O usunięciu statów tez już kiedyś rozmawialiśmy i mogę powtórzyć, że one nie są najważniejszym elementem gry, wręcz są pewnym pobocznym dodatkiem, ale ich całkowite usunięcie nie byłoby dobrym wyjściem. Staty są pomocą dla MG przy walkach, a także dla graczy (wiesz, czy dany lew jest smukły czy masywny).
A polowania nie są obowiązkowe, zresztą zmienią się przy zmianie systemu polowań.



Myr napisał(a):powiem tak sajgona macie z pdkami, które są bardzo złym rozwiazniem tam gdzie gra się główniei fabularnie. A jak macie takie problemy z tymi statami to kurde ustalcie ze tutaj moża grac TYLKO lwami + kilka zwierząt i dla nich zrobić system i heja.
Pdki zawsze moża na cos wymienić. Poza tym jeśli gra sie po to aby mieć te 8 postów by mieć pdki a nie dla grania to trza przemyśleć czy jest to sensowne.
Bo to się tworzy granie aby mieć staty. Staty sa zamieszaniem i nie sa adekwatne ani troche, byłby bardziej jakby nie były zależne od rang. Czyli nie ważne czy przywódca czy adept macie tyle samo na star <nie wliczam pdków zdobytych>
Poza tym dawanie pdków za pisanie jest głupie samo w sobie bo co to za nagroda? Dać punkty do busta za pisanie a nie za zdobywanie? To lepiej spamujcie tymi opalami a nie czymś takim jak punkty doświadczenia za samo pitolenie doświadczenie? to jest głupi i chory system przy okazji.
Proste chcesz mieć lepsze staty to walcz, trenuj, poluj. A obecnie wystarczy popisać 8 postów i masz szanse na więcej punktów niż z treningu itp. Faking logic.

Do tego nie było mnie i nie czytam spamu an sb- sprawa gepardów.
PYTANIE:
Kiedy wprowadzicie te zmiany, bo przestój to nic dobrego.
Kiedy naprawicie system bo obecnie to co jest, jest anarchiczne i bezsensowne na dłuższą metę.
Czy zmiany maja polegać na tym "dobra inne rozłożenie statystyk"
Czy to będzie wyglądać jak "bronienie swoich interesów" zasłaniając się tym, ze będzie lepsze? Chodzi o bronienie stanu quo lwów, bo obecnie lew jest tym najpotężniejszym i najwspanialszym.
Czemu niedźwiedź jest słabszy niż lew? Misiek jednym uderzeniem łapy jest w stanie zabić.
Czy rozmyślaliście kiedykolwiek o odejściu całkiem do cyferek i próbie zastąpienia tego czymś bardziej przystępnym?
Czy kla to rpg, storytelling czy co w końcu
Machafuko
Konto zawieszone

Gatunek:lew Płeć:Samiec Wiek:4 lata 2 miesiące Liczba postów:786 Dołączył:Lip 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 80
Zręczność: 73
Spostrzegawczość: 68
Doświadczenie: 38

#2
17-01-2016, 14:06
Prawa autorskie: Avatar: Nataka || Podpis: Kami (szkic), Cynka (kolory), Inn (cienie)
Tytuł pozafabularny: Pomoc techniczna / Prowadzący Radia

Osobiście uważam, że pedeki to dobre rozwiązanie, przy pbfach, zwłaszcza u nas, to jedyny sposób aby zapewnić płynny progres postaci. W moim przekonaniu, gdybyśmy chcieli wprowadzić jakiś super fajny i przemyślany system rozwoju, choćby taki oparty na Vultowych perkach, to skończyłoby się to tak, że postać dostawałaby perka, dłuuuuugo-dłuuuugo nic i kolejny perk, znów dłuuuugo nic, i tak dalej i tak dalej. Mamy za mało mg, aby doglądać wszystkich graczy i reagować na ich poczynania perkami, a i postacie - nie oszukujmy się - przez większość czasu nie robią spektakularnych akcji, nie ma ich za co nagradzać. Taki system rozwoju bardziej przypominałby stagnację niż rozwój. Rozwój, przy użyciu pedeków, myślę że jest płynniejszy, prostszy i odpowiednio ogarnięty sprawdzi się.
Ale właśnie, ogarnięty, bo nie myślcie, że nie widzę problemu pedeków. Owszem jest. Mamy problem z pedekami, bo mimo że na forum gramy głownie fabułą, to je się zdobywa na akcjach z mg, a mistrzowie gry rzadko ingerują w fabułę. To nie jest wyrzut w ich stronę, bo wiem że jest ich mało, ale tak to w moim mniemaniu wygląda to tak, że ludzie umawiają się na farmienie pedeków, przy polowaniach, bo to najłatwiejszy sposób. Co więc mamy, oderwanie mechanizmów pedeków od fabuły, a prowadzenie takich minigier, w które powinno się grać, aby oderwać się od fabuły - a one stały się głównym źródłem pedeków xD
Popieram postulat powrotu do fabuły i sprzęgnięcia rozwoju z fabułą. To jednak znów pojawia się problem, związany z specyfika naszej gry. Na forach fantasy dominuje styl wątków mg-gracz. W każdym wątku jest jakiś mg, który reaguje na bieżąco na poczynania postaci i ten mogą być wynikiem gry fabularnej, bo niemal natychmiast, lub po zakończeniu wątku jest wpisane podsumowanie, co postać straciła, co zyskała, czy to w dobrach materialnych, czy właśnie doświadczeniu. Tu mamy samowolkę fabularną i mało mg - to jest fajne, bo to coś innego niż tam, no ale istotnie rodzi problem natury organizacyjnej xD
Ale mam rozwiązanie. Wszak robimy kronikę, czyż nie? Która jest zbiorem informacji na temat dokonań fabularnych graczy. Może dawać pedeki na jej postawie? Co miesiąc jakaś wartość w pedekach, dla ludzi którzy się tam pojawili. Dobre jest to, że żeby być w kronice nie trzeba zobić nic wybitnego, wystarczy zrobić cokolwiek twórczego i bam, jesteś tam. Skoro już nasi kronikarze zbierają te informacje, to ekonomicznym jest wykorzystywanie ich na różne sposoby; nie dodamy sobie roboty, a pedeki, jako wynik fabuły większy sens z pewnością mieć będą.
Głos // Sylwetka // A tu w nowej roli // I prezencik od synka
___

I rzekł do mnie główny admion: "Zbanuj wszystkich, ja rozpoznam swoich".


Zielony? Czy czerwony? :v
Felija
Administrator

Gatunek:Lew Płeć:Samica Wiek:5,5 roku Liczba postów:4,347 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 84
Zręczność: 88
Spostrzegawczość: 50
Doświadczenie: 14

#3
17-01-2016, 15:17
Prawa autorskie: Malaika, tło: Disney | AtomicIceCream

Twoje rozumowanie wydaje mi się logiczne.

Pomysł z nagradzaniem za pojawienie się w kronice jest dobry, ale mam kilka pytań:
1. Co sugerujesz zrobić z Listą aktywnych? Zostawić jako dodatek? (nie ma z niej aż tak dużo PDków) Pozbyć się jej całkowicie? Zostawić, ale nie przyznawać PDków na jej podstawie? (tylko wtedy widzę to jako niepotrzebną robotę)
2. Na jakiej podstawie rozdzielać PDki za pojawienie się w kronice? Miałaby to być stała wartość czy zależna od tego, co konkretnie zrobiła postać?
3. W kronice pojawiają się też informacje typu "X dołączył do stada Y" albo "na terenach stada Z pojawił się samotnik o imieniu V". Nie są to dokonania, raczej informacja o tym, co się dzieje na danych ziemiach. Za to też przyznawałbyś PDki?
Machafuko
Konto zawieszone

Gatunek:lew Płeć:Samiec Wiek:4 lata 2 miesiące Liczba postów:786 Dołączył:Lip 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 80
Zręczność: 73
Spostrzegawczość: 68
Doświadczenie: 38

#4
17-01-2016, 15:28
Prawa autorskie: Avatar: Nataka || Podpis: Kami (szkic), Cynka (kolory), Inn (cienie)
Tytuł pozafabularny: Pomoc techniczna / Prowadzący Radia

1. Jak dla mnie ta lista działa okej. Zostawiłbym ją w takiej formie jaka jest.

2. Tak, wierzę w nasze zdolności intelektualne, że potrafimy ocenić komu dać więcej komu mniej. Fajne akcje zasługują na większe wynagrodzenie.

3. Należy postawić pytanie, czy taka akcja wpływa na rozwój fabuły stada lub fabuły ogólnej? Myślę, że jak najbardziej, bo coś zaczyna się dziać jak ktoś się pojawia, lub dołącza. Ja bym nagradzał.
Głos // Sylwetka // A tu w nowej roli // I prezencik od synka
___

I rzekł do mnie główny admion: "Zbanuj wszystkich, ja rozpoznam swoich".


Zielony? Czy czerwony? :v
Felija
Administrator

Gatunek:Lew Płeć:Samica Wiek:5,5 roku Liczba postów:4,347 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 84
Zręczność: 88
Spostrzegawczość: 50
Doświadczenie: 14

#5
17-01-2016, 15:40
Prawa autorskie: Malaika, tło: Disney | AtomicIceCream

1. Pasuje mi.

2. Ok, ale pod warunkiem, że będziesz nam tym pomagał, bo ja mam trochę za dużo roboty, żeby brać na siebie coś dodatkowego, nawet jeśli to nie jest nie wiadomo co.

3. Ja właściwie też. To było takie pytanie precyzujące, chciałam się upewnić, czy myślimy o tym samym. :)
Myr
Odnowiciel | Konto zawieszone

Gatunek:lew przylądkowy- P. l. melanochaita Płeć:Samiec Wiek:5 lat Znamiona:4/4 Liczba postów:1,924 Dołączył:Maj 2015

STATYSTYKI Życie: 90
Siła: 95
Zręczność: 76
Spostrzegawczość: 61
Doświadczenie: 23

#6
17-01-2016, 15:43
Prawa autorskie: ja-Dirke

tak jest na grach fabularnych typowych rpg ale są gry i u nas jest temat przecież, że gracz swoja akcje sam może dodać, ja jako jedyna z tego co pamiętam dodaje prywatne treningi i nawet te moja ala wlake- porwanie Vult.
I tak jak napisałeś jest chyba n twoim, bo na wielu nie am tak mg nie jest psem pilnującym wątku, zagląda ale nie jest niezbędny. Fajnie by było jakby tu mg sie ruszyli ale cóż.

Ja jestem przeciwna dawanie pdków za kronikę, bo znowu dawanie za coś co nie powoduje rozwój. PD, punkty doświadczenia, powinny być an widoczny rozwój postaci i to w kategorii fizycznej. Nie mamy stat psychicznych wiec bawienie die dyplomatycznie nie wpływa na pd.

Skoro jak pisało sie, ze staty to dodatek to zostawicie je dla tych co chcą sie rozwijać a nie sztucznie znowu rozdawać. Widzę, ze tak aż korci aby dawać za cokolwiek je. to może jak za cokolwiek chcecie to za pojedynki rozdajcie moze więcej chętnych będzie xp. Wyjdzie bilans ten sam co za aktywność czy kronike.

Fuko nie trzeba wielkiego sytemu jak uważasz aby to po upraszczać.

Jeżeli tak bardzo chcecie punkty zostawić, to najlepszym wyjściem jest ustalenie dla wszystkich tych samych < w sensie każdy lew am tę same staty> i awans nei daje ci punktów ekstra. Wtedy wszyscy są równi i jeśli ktoś chce się rozwijać to sie rozwija.
Ja staram się rozwijac postacie ale szczerze mimo, ze sam robie sobie akcje to nie ma sensu bo mimo, ze coś robie w te strone duzo osób nic nie robi ale za te ekstra pdi sie boostuje. To jest nie równość.

Jeśli postać faktycznie nie rozwija się to skąd jej sie staty zwiększają? Za romansowanie an polanie i gadanie z innymi? Kurde to powinnam byc kulturystą xp

Jakby każdy zaczynał tak samo <po części zaczyna> i rang anie wpływałaby to wiecej akcji można by było robić począwszy od przejmowania lidera w stadzie po inne akcje. Na obecną chwile lidera lwiego stada nikt nie wyzwie bo wiadomo, ze przegra.

Nie wszyscy chcą rozwijać postaci i tym ludziom bedzie raczej to zwisać.
Tutaj rozwój i tak Fuko jest przystopowany, to, że dam sobie cudne 1 punkt gdzieś wcale nie spowoduje, ze jest progres jakoś bardzo widoczny. Ja chcac np. wyzwac jakiegoś białego pazura to i tak szans nie mam musiałbym chyba codziennie walić psoty z treningami aby ich dogonić w statach. A taki biały pazur to zwykły lew tylko wyżej w hierarchii i tyle. Ale boosta ma i dupa.


i widze, ze ustalicie już nie czekają na opinie innych super, wiwat kurde dyskusja.
Myr
Odnowiciel | Konto zawieszone

Gatunek:lew przylądkowy- P. l. melanochaita Płeć:Samiec Wiek:5 lat Znamiona:4/4 Liczba postów:1,924 Dołączył:Maj 2015

STATYSTYKI Życie: 90
Siła: 95
Zręczność: 76
Spostrzegawczość: 61
Doświadczenie: 23

#7
17-01-2016, 15:46
Prawa autorskie: ja-Dirke

Wiem spamuje ale po co dawac za liste kurde i za kronike, kurde jest temat gdzie gracze zgłaszają do oceny akcje jesli im zależy na pd to tam zgłoszą swoja akcje, jak nie to beda dalej mili to gdzieś.

Na siłe chcecie te pdki dawać i dawać imitacje rozwoju.
Genbu
Konto zawieszone

Gatunek:Ursus arctos crowtheri Płeć:Samiec Wiek:5lat Liczba postów:73 Dołączył:Sty 2016

STATYSTYKI Życie: 0
Siła: 100
Zręczność: 66
Spostrzegawczość: 50
Doświadczenie: 20

#8
17-01-2016, 15:58
Prawa autorskie: Color; Kami Lineart; IgniteTheBlaize

Skoro to jest forum fabularne z domieszką rpg to czemu te staty odgrywają tu aż tak ważną role?
To całe awansowanie, exp itp nie powinien być aż tak ważny. Zdobywanie atrybutów z pewnością będzie trudniejsze i wymagające wysiłku ale nie powiedziane że będzie nuda i stagnacja skoro dzięki temu mg będą mogli więcej wtrącać się w fabułę graczy. Bo tym sposobem znikną nudne polowania do farmienia pdków.
Jak sobie wyobrażacie sytuacje gdzie dla przykładu Vult idzie expić, (choć w obecnym systemie odpisywania mg gdzie czeka się nieraz po tygodniu będzie to proces żmudny i długi) ale po paru latach np okazałaby się silniejsza od lwa. Gdzie tu ten realizm którego się tak uparcie trzymacie. Jedno wyklucza drugie. (Atrybuty całkowicie rozdawałby tylko mg, a nie jak dotychczas samowolka w wyborze stat. Z tymże miałby na uwadze, że pewne zwierzęta nie mogą być silniejsze od innych ale zyskują za to całkiem inne cechy).
Druga sprawa gdy gracz ma mniejsze staty a przeciwnik większe to nie jest to jednoznaczne ze skazaniem na porażkę. Jak ktoś potrafi myśleć to wybrnie z sytuacji lepiej niż silniejszy. A tego też mało kto bierze pod uwagę bo a mam 10 pkt więcej siły to wygram.

Absolutnie jestem przeciwna dawania pd za udział w kronice. Expa jak już zdobywa się za coś a nie tylko pojawienie się. A w zdolności oceniania przykro mi, ale nie wierzę. Zawsze to będzie subiektywne a nie obiektywne spojrzenie na akcję.
Równie dobrze możecie dawać pd za mini gry, udział w eventach, możliwość wymiany opali na pd, czy konkursy i pojedynki.

Jeśli zaś chodzi o blokowanie obecnego systemu polowań. Powinniście najpierw rozpracować nowy system, następnie uprzedzić że za tydzień zostaną dokonane zmiany i w tym czasie zostaną zamknięte zapisy na akcje + zakończenie polowań. I dopiero potem to wprowadzacie. Bo teraz ani tych śmiesznych pd zdobywać nie można od dłuższego czasu, kolejka do zapisów narasta że się z tym nie wyrobicie do przyszłego roku. Medycy nie mogą zbierać ziół. I potem zdziwienie, że wielkie niezadowolenie bo użytkownicy za długo czekają.

Tak samo podesłałam wam dawno temu nowe receptury na choroby i trucizny. Miał być przerobiony dział chorób i też nastała cisza. Jeszcze zanim ogłosiliście zmianę systemu polowań.
Venety
Rekrut
*

Płeć:Samica Wiek:Wiek średni Liczba postów:1,177 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 72
Zręczność: 75
Spostrzegawczość: 69
Doświadczenie: 105

#9
17-01-2016, 16:04
Prawa autorskie: Bjorn | BaxiaArt
Tytuł pozafabularny: Administrator / Pomoc Techniczna

Ja Wam tylko powiem jedno. Zanim rzucą się, że rozwój postaci z MG, MG przyznaje punkty za akcje na fabule itd...

Dajcie nam ludzi, którzy będą aktywnymi MG. Jest Vult, która coś robi, Samiya, bywa, że Sadism. Wsio. Nie mamy MG, najzwyczajniej w świecie nie mamy, aby opierać cały system o niego.
A zapisy są stale otwarte.
Myr
Odnowiciel | Konto zawieszone

Gatunek:lew przylądkowy- P. l. melanochaita Płeć:Samiec Wiek:5 lat Znamiona:4/4 Liczba postów:1,924 Dołączył:Maj 2015

STATYSTYKI Życie: 90
Siła: 95
Zręczność: 76
Spostrzegawczość: 61
Doświadczenie: 23

#10
17-01-2016, 16:08
Prawa autorskie: ja-Dirke

Ja rozmyślałam o byciu to mg i robienie sesji ludziom ale widząc reakcje i zachowanie graczy an randomowe wydarzenie, co Vult zrobiła to tak nie bardzo. Gracze albo zlewają zaczepkę xD albo wychodzą od tak z niej. Plus nie wiem czy <tak moje lenistwo> chciałoby mi sie ogarniać ten system cały co macie.
Machafuko
Konto zawieszone

Gatunek:lew Płeć:Samiec Wiek:4 lata 2 miesiące Liczba postów:786 Dołączył:Lip 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 80
Zręczność: 73
Spostrzegawczość: 68
Doświadczenie: 38

#11
17-01-2016, 17:20
Prawa autorskie: Avatar: Nataka || Podpis: Kami (szkic), Cynka (kolory), Inn (cienie)
Tytuł pozafabularny: Pomoc techniczna / Prowadzący Radia

Myruś,
Dla jednych wciskanie, dla innych konsekwencja. Skoro ustalamy, że postać rozwija się przez fabułę, to ja właśnie chcę to robić, rozwijać postacie za fabułę. Wszystko co stymuluje fabułę, idąc tym paradygmatem myślenia, jest godne wynagrodzenia. A jednocześnie wiem, że nie ma co wymagać od ludzi jakiś super akcji. Przecież bawimy się, gramy właśnie tu i teraz, gra jaka jest taka jest. Źle nam się gra? Nie wydaje mi się. Dlaczego więc nie wynagradzać za to co jest fajne i co się sprawdza. Jak dla mnie rynek zweryfikował. Mam taki a nie inny klimat na forum, więc wynagradzajmy właśnie za taki, a nie inny klimat. Błędem jest ustalanie jakiś dziwacznych wymagań, że taka fabuła zasługuje na rozwój, a inna nie. Dopóki świetnie się bawimy daną fabułą, dopóki pcha ona fabułę ogólną do przodu nie rozgraniczam, bo każdy robi co lubi i każdy jakoś inaczej działa w tym świecie, przecież budując go, zapełniając, a nie niszcząc.

Zawsze byłem za symultanicznym istnieniem storytellingu i mechaniki, złotym środkiem między tymi dwoma aspektami gry. Jak dla mnie ściśle się dopełniają, gdyż mechanika daje narzędzia, by prowadzić storytelling, a działania storytellingowe można przełożyć na obiektywne wartości w mechanice, pomagające rozsądzać. I jeden, i drugi jest istotny i źle jest, gdy którykolwiek ma przewagę nad drugim, albo gdy jednego z ich brakuje. Uważam, że robienie mechaniki w oparciu o 3 statystyki to jest właśnie to: ani wielce rozbudowane to mechanicznie, ale też funkcjonalne w swej prostocie.

Ale rozumiem obiekcje dotyczące rozwoju postaci za romansowanie. Tak widzę ten problem. Widzisz jednak, to co krytykowałaś, czyli rozwój przez dodawanie punkt po punkcie do statystyki, w mojej ocenie jest zaletą olbrzymią, bo dzięki temu możemy ominąć problem, który opisałem w pierwszym zdaniu tego akapitu. Bo postacie nie romansują ciągle, robią różne rzeczy w fabule. Dostanie pedeki raz za romansowanie, raz za polowanie, raz za walkę, różne rzeczy mieszają się ze sobą, a rozwój jest stały i regularny choć niewielki. Jak dla mnie świetnie to oddaje mechanikę świata, gdzie dzień po dniu jesteśmy coraz to inni, w niewielkim stopniu, ale cały czas występuje rozwój. Nie możesz powiedzieć, że rozwiną sobie siłę bo tylko romansował. Robił wiele różnych rzeczy, za co dostał pedeki do jednej puli i właśnie dlatego, że robił tak dużo, może sobie rozwinąć jakąś cechę, bo z pewnością zrobił w tym wszystkim też coś co wpłynęło stymulująco na siłę, przynajmniej o ten jeden punkcik.

A jak będziesz robiła akcje z własnej inicjatywy, to nie widzę problemu, w sumie dostajesz więcej pedeków, które możesz sobie rozdysponować, wymieniając na więcej statystyk. Jesteśmy kilkoma wyjątkami, ty masz swoje prywatne treningi, ja umawiałem się z Sadim na znajdowanie kryjówek i walki z nosorożcami xD Świetnie, za własną inicjatywę te akcje weszłyby do naszych pedeków ogólnych, więc moglibyśmy się rozwijać bardziej dynamicznie niż inni gacze. Ale nie można powiedzieć, ze postacie mniej zaangażowane w specjalne akcje nie rozwijają się. Rozwijają się, tylko powoli, co właśnie chciałem odzwierciedlić dając pedeki za fabułę.

Co do listy aktywnych to dla mnie to taki fajny motyw, choć rozumiem, że uważasz że to nagradzanie dwa razy za to samo. Okej, w sumie masz rację, dlatego listy jakoś bardzo bronić nie będę, dla mnie mogłaby zostać, a jak zostanie skasowana, to tym lepiej dla Inn i Fel, że nie będą musiały co miesiąc siedzieć i liczyć każdemu posty XD

Co do zaczynania na równi, cóż, wydaje się to dziwnym pomysłem, biorąc pod uwagę, że każdy jest inny. To się wiąże z tym drugim problemem, jakby postawiłaś, czyli mniej lub bardziej mądrym rozdaniem pktów statystyk dla poszczególnych gatunków. Pewnie coś w tym jest, ale jak dla mnie to kwestia czysto techniczna, którą łatwo naprawić po prostu na bieżąco poprawiając te statystyki jak coś nie gra.

Vult,
Myślę, że nie ogrywają. Kto z was ostatnio miał dylemat, że "eee... mam za małe staty, by zrobić to czy tamto"? Osobiście nigdy w ten sposób, grając tu nie pomyślałem i wtedy gdy grałem tu 3 lata temu i teraz. Są jedynie pomocą dla mg w orzekaniu obiektywnych wyników akcji gracza.
Okej Vult, możemy się nad tym zastanowić jeśli będzie więcej mg. Nie mówię, że Twój pomysł nie jest warty rozważenia, ale na ten moment jest niemożliwy do wykonania na większą skalę. Osobiście nie widzę tego problemu który opisujesz, bo też nie sądzę, że mechanika jest u nas - przynajmniej ja robię swoje idąc zgodnie z fabułą, a nie patrząc, czy dana akcja ma szanse powodzenia, biorąc pod uwagę statystyki, czy nie - jakoś strasznie istotna, ale nie twierdzę, że go nie ma. Twierdzę, że Twoje rozwiązanie po prostu w tym stanie ekipy na forum jest co najmniej bardzo wymagającym przedsięwzięciem. Cóż, tu chyba największa różnica miedzy nami, bo ja jestem zwolennikiem płynnego rozwoju, zbierania ziarnka do ziarnka, gdyż jest to w mojej ocenie najbardziej naturalne rozwiązanie.
Masz rację, jestem za wprowadzeniem górnych limitów rozwoju. Z tym, że widziałbym je jako relatywne względem startowej wartości statystki (przyjmijmy, że liczymy od momentu uzyskania dorosłości forumowej, czyli tych dwóch lat dla lwów). powiedzmy że maksymalna ilość to x + 50, gdzie x jest startową wartością cechy. Czaicie chyba o co mi chodzi :P
Otóż to, mechanika jest pomocą, nie absolutną wyrocznią. Dla mnie zawsze powinno oceniać się posty i ich pomysłowość, prócz statystyk biorąc pod uwagę skuteczność lub nieskuteczność danych akcji.

Co do kroniki, patrz co napisałem Myrowi. Co do oceny... cóż, skoro negujesz nasze zdolności oceniania, to jak w takim razie możesz akceptować oceny mg w wątkach? Część z nas, jako administracji, zajmuje się też mistrzowaniem. Mówisz więc jednocześnie, że i wtedy nasze wyroki są takie subiektywne i nieobiektywne, krzywdzące, zwłaszcza, że robiliśmy to samo, czyli pod koniec wątku wycenialiśmy ile postać zyskuje pedeków.
Pojawienie się gdzie postaci jest fenomenem fabularnym, który wpływa na rozwój fabuły, bo zawsze ma jakieś konsekwencje taki akt i zawsze coś z niego wynika. Reszta wymienionych przez Ciebie rzeczy nijak ma się do fabuły, więc nie rozumiem zestawienia.

Zgoda. Też oceniam negatywnie zamrożenie polowań. Polowania rozpoczęte powinny być dokończone. Nowe polowania jak dla mnie tez mogłoby się odbywać, bo mg głupi nie są i chyba potrafią zrobić wątek, nawet jeśli chwilowo brakuje im mechaniki. Nowy system jest w przygotowaniu, właściwie już jest naszkicowany, teraz tylko wypełniamy go konkretnymi danymi.

Nie jestem zaznajomiony z tym, więc nie będę się wypowiadać.
Głos // Sylwetka // A tu w nowej roli // I prezencik od synka
___

I rzekł do mnie główny admion: "Zbanuj wszystkich, ja rozpoznam swoich".


Zielony? Czy czerwony? :v
Genbu
Konto zawieszone

Gatunek:Ursus arctos crowtheri Płeć:Samiec Wiek:5lat Liczba postów:73 Dołączył:Sty 2016

STATYSTYKI Życie: 0
Siła: 100
Zręczność: 66
Spostrzegawczość: 50
Doświadczenie: 20

#12
17-01-2016, 17:46
Prawa autorskie: Color; Kami Lineart; IgniteTheBlaize

Fuko spotykam się co rusz z przekonaniem, że jeśli ktoś ma większe staty to jest na wygranej pozycji z góry. I nie chodzi mi tu tylko o administracje ale i o userów.
Wiem, że moja propozycja to całkowite zmienienie mechaniki ale nie uważam by dała możliwość końca rozwoju. Jak z góry ustalisz górny pułap doświadczenia, to potem i tak każdy będzie sobie równy a ty nie będziesz miał możliwości dalszego rozwoju. I skończy się zbierania ziarnka do ziarnka. Atrybuty z kolei dają możliwość dalszego doskonalenia się wybranych cech. I nie otrzymasz tego za byle jakie pisanie postów aby było tych parę punktów doświadczenia. Też jest to lepsza opcja dla tych co nie mogą siedzieć 24/h na dobę na forum a chcą się rozwijać.

Ustalcie albo trzymacie się sztywno statystyk i rzutów kośćmi albo wplatacie subiektywna ocenę. Stosowanie obu na raz może wprowadzić zamieszanie i niesprawiedliwość oceny. Bo z jakiej racji na jednych patrzeć przez cyferki a na innych własnym okiem.

Ci co wala posty jak z karabinu według was wyexpia szybciej niż osoba, która gra dla przyjemności ale ma też swoje życie i nie może siedzieć na forum non stop.
Myr
Odnowiciel | Konto zawieszone

Gatunek:lew przylądkowy- P. l. melanochaita Płeć:Samiec Wiek:5 lat Znamiona:4/4 Liczba postów:1,924 Dołączył:Maj 2015

STATYSTYKI Życie: 90
Siła: 95
Zręczność: 76
Spostrzegawczość: 61
Doświadczenie: 23

#13
17-01-2016, 17:58
Prawa autorskie: ja-Dirke

Nadal uważam, ze pd powinny byc za treningi, walki itp.

Zawsze można nagrodę inna ustalić, opale sa fajna opcja ale przez no cóz złe rozporządzanie nimi ludzie zlewają je <większość>

Romansowanie nie jest rozwijaniem postaci pod względem statystyk, chyba, ze ta trzecia spostrzegawczość rozwijała by sie inaczej niz dwie pozostałe które sa typowo fizyczne i poprzez romansowanie nie da się zwinności czy siły zwiększyć ale spostrzegawczość? czemu by nie.

Za własne akcje nie dostaje więcej, dostaje jakoś 5 to za bycie aktywnym jest więcej czy też za te romanse, bo ej mimo pozoru łatwiej pisać.

Fuko ale punkty doświadczenia, nie jest doświadczeniem rozmowa czy romans, to nie jest logiczne. byłoby jakby były staty które odnosiłyby sie do tych aspektów, ale ich nie ma.

Zagradzać czyms innym bo dawanie dpkó w angrode jest złą stroną, bo tak moim zdniem cierpia ci którzy chca sie rozwijać, bo ci co nie chca nic nie robić konkretnego tez mogą i gdzie tu sens? Czy aj obijając się mam dostawać tyle pd co osoba która chodzi np. na siłkę?
Bo tak wygląda romansowanie do tego, ze ktoś postacią faktycznie trenuje/walczy itp. Czyli obijanie sie = treningowi.
To jest bez sens. Ja wiem, ze ktoś napisął posta wysilił się iby an to. Ale to nie powinno dawać sie pd za takie cos.
Ja nie rozwijam moje postacie dynamiczniej, wysilałam sie piszę ale i tak wolno idzie a nawet powiem, ze prawie tak samo jak ci co nic nie robią. To, ze mam 1 punkt to nic.

Fuko ale to byłoby najbardziej fer. Bo co np. Mój Furaha dorosnie potrenuje troche i tka nie będzie mógł wyzwać przywódce stada o tron bo ranga daje mu przewagę, ze ja i tka nic mu nie zrobię.

Bardziej naturalne jest kiedy ktos zaczyna z ta sama pulą, a i tak każdy inny to inaczej by je rozdał sobie.
Jestem przeciwna dawaniu radze ekstra punktów, przykład Ty, nie trenujesz ani nic po prostu jesteś samotnikiem byłeś nim X czasu i dobiłeś tych 100 i dzyn! masz wędrowca i stałeś się silniejszy, bo tak.
Tak to wygląda.

Bardzij naturalne jest to co, że mamy ten sam pułap lub po prostu ustalac, ze w tym wieku masz tyle w tym tyle a w tym tyle. progres wiekowy jest do tego dodać samodoskonalenie. Bo lew do pewnego wieku jest silny, a potem starzeje sie i dupa jest coraz słabszy.

Te ograniczniki czyli bonus za range i rozdawania za nic jest wrogiem rozwoju tych, co chcą sie rozwijać. Bo po co dawac pdki tym co nie chca się rozwijać i wolą tylko luźne sesje.

Logika jest prosta i zawsze i wszędzie, chcesz być silniejszy rozwijać sie to rusz dupe, nie trenujesz itp. to stoisz w swoim rozwoju.

nigdzie nie widziałam aby za siedzenie na dupie ktos rósł w siłę.

Myślę, że nie ogrywają. Kto z was ostatnio miał dylemat, że "eee... mam za małe staty, by zrobić to czy tamto"?
Ja miałam i nie raz. Przykład, włażą mi do kanionu np. Is, charakter postaci mówi siła pogoń, staty nei bo szans nie masz. wiec nie wyganiam siła tylko słownie próbuje. Plus samice hien sa silniejsze niż samce a u ans to jeden pies.
Staty mnie stopowały w kilku innych sytuacjach tez nie tylko Myrem ale nawet Ayo, powinnam zaatakować Kami itp. ale co? nie bo staty sa za duże u nich i uj bo szans żadnych nie mam.

Cóż, tu chyba największa różnica miedzy nami, bo ja jestem zwolennikiem płynnego rozwoju, zbierania ziarnka do ziarnka, gdyż jest to w mojej ocenie najbardziej naturalne rozwiązanie.

Aby zbierać ziarenka trzeba się wysilić a ty chcesz dawac pd za brak wysiłku.

Fuko ocena postów jest zbyt subiektywna, ktoś mozę napisać a4 treść a ktoś kto tyle nie umie napisze np.1/4 a4 i co ten krótszy wyjdzie an gorszy idąc tym krokiem rozumowania.
Treściwy psot nie musi byc długi, a sam ocena postów jest złym krokiem bo kazdy inaczej moze to ocenić i może ktoś poczuć sie skrzywdzony i nie fer oceniony.

Ja jestem przeciwna dawaniu pdków za listę jak i kronike, ona nie miała być do tego tylko do tego aby ludzi mogli ogarnąć co się działo jak ich dłużej nie było.
Venety
Rekrut
*

Płeć:Samica Wiek:Wiek średni Liczba postów:1,177 Dołączył:Cze 2012

STATYSTYKI Życie: 100
Siła: 72
Zręczność: 75
Spostrzegawczość: 69
Doświadczenie: 105

#14
17-01-2016, 18:10
Prawa autorskie: Bjorn | BaxiaArt
Tytuł pozafabularny: Administrator / Pomoc Techniczna

A co z ludźmi, których zupełnie nie interesują walki itd.? Nie ukrywajmy, już są na przegranej pozycji. Ja na przykład mocno nie lubię pisać walk, ponieważ po prostu nie lubię - nie umiem sobie wyobrazić takiej dynamiki i nie sprawia mi to radości. Jeśli teraz pójdziemy w stronę systemu, który proponuje Myr, za jakiś czas takie postacie nie będą miały czego tutaj szukać, bo znajdą się tacy, co ich przeexpią.

Wydaje mi się, że głównym problemem, który mimowolnie poruszacie, jest zbyt wielka rozbieżność w statystykach. Czy dobrze myślę, jeśli nie, proszę, poprawcie mnie.
Genbu
Konto zawieszone

Gatunek:Ursus arctos crowtheri Płeć:Samiec Wiek:5lat Liczba postów:73 Dołączył:Sty 2016

STATYSTYKI Życie: 0
Siła: 100
Zręczność: 66
Spostrzegawczość: 50
Doświadczenie: 20

#15
17-01-2016, 18:20
Prawa autorskie: Color; Kami Lineart; IgniteTheBlaize

Venety jeśli nie chcesz walczyć a rozwijać się w innym zakresie. To atrybuty odpowiadały by idealnie twoim wymaganiom bo jest tam wiele dróg i możliwości rozwoju.
Atrybuty Fizyczne
Siła
Zręczność
Wytrzymałość

Atrybuty Społeczne
Wygląd
Charyzma
Oddziaływanie

Atrybuty Mentalne
Inteligencja
Siła woli
Percepcja
Każdy znalazłby coś dla siebie i mógłby rozwijać postać adekwatnie do charakteru czy zamierzeń. Na dobrą sprawę dalej nie wiem co daje w statach spostrzegawczość. Dasz jej mało to uznają że jesteś ślepy czy głupi?

A teraz popatrzcie na to z drugiej strony. User A i user B.
User A chce trenować i stać się silniejszym jednakże zdobywa podczas treningów które sa rozwlekane (bo nie oszukujmy się fabularnie ciągnie się to jak flaki z olejem) z kolei user B siedzi na dupce i gada i dostaje expa tyle samo co ten trenujący a może i nawet więcej. Bo przecież regularnie pisze co miesiąc tych 8 postów. I prześcignie w expie za nic nie robienie tego co ćwiczy. Mało tego User B rozwija staty siła czy zręczność. Mimo że logicznie bez treningu a siedzeniu na dupce powinny się te staty cofać a nie wzrastać.
I nie pisz Fuko że jest tu rozwój postaci DYNAMICZNY


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości